AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.126

Hur demonterar jag bakre kofångare på E39 touring? 1998

Gr
11
Gräven
528i Touring-97
Jag har fått en parkeringsskada så att bakre kofångare blivit framflyttad några centimeter och pdc har slutat fungera, hur demonterar jag den?

fi
100
fiat131
530da touring 02
523i sedan 99
det sitter 2 större bultar under plastskenan eller listen som sitter på överkanten av stötisen, skenan sitter bara fast med två snäppen i vardera hörnet in mot bilen o ska dras utåt, se sitter det små plastclips eller va man ska kalla dom i innerskärmen som ska tas bort jag tror det är 3 på vardera sidan sen är det bara att dra stötfångaren bakåt

lite grovt förklarat men det kanske hjälper

hej o hå
bengan
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Den demonteras som fiat131 beskriver.

Kankse kan förklara ytterligare några detaljer.
Det är altså den platta lastskyddslisten som sitter ovanpå stötfångaren som ska bort först. För att få bort den så får du lätta på hörnen av gummilisten(där listen svänger utav uppåt) och där hittar du ett sorts "snäpp" fäste som du får trycka åt sidan samtidigt som du drar liten utåt (sitter oftast utav helv**e).

När du fått bort den så hittar du 2st bult där under som håller fast stötfångaren. Men innan man kan ta bort den så måste man plast "pluggarna" som sitter i innerskärmen. Lossas genom att man tar en tång eller likannde och drar ut centrum delen utav dom.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.