AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
968

Går det att skifta generator hjul mellan olika generatorer?

Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Efter ett generator ras har jag varit ute på skroten och köpt mig ewn bättre beg generator som jag skulle montera i går. Däremot visade det sig att den "nya" generatorn hade ett smalt generator som man har en kilformad rem på och jag har den modell som är mkt bredare med flera spår i. Bilen i fråga är en 525iT 95:a och har en Valeo generator och generatorn jag köpte är en Bosh och kommer från en 91:a. Fårgan jag har är om man kan skifta generator hjulet mellan dem två och så det att passa på så sätt eller skall jag lämna tillbaka och fortsätta att leta?

/Ian
48
175
480mogge
518 Touring -95
518 Sedan -95
Hej!

Svår fråga att svara på! Lättast är nog att knacka av hjulen med en mutterknackare o se om det är samma hål.

Mvh Jonas

Ev kan du ju titta på www.realoem.com om du kan jämföra valeos hjul med bosch.
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Hur menar du om de går åt samma håll? är den tappen gängad?
Verkar tyvärr som om att det inte riktigt går att se på realoem.com.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Hur gick det, funkade det att skifta hjulen?

//Roffa
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Oj oj då nu har man ju inte kollat in på tråden på ett tag. Jag var tillbaka till Lidingö bildemo där jag hade köpt den och de tog in och jag skulle kunna sätta pengar påatt de bytte hjul på den för de hade inga andra generatorer till M50 och generatorn var identisk med den som jag fick från början sånär som på ett rätt hjul på den. Så det skall gå att byta hjul på generatorn. Det roliga är att de inte ville ha betalt för att bygga om den.

/Ian

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.