AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.908

Om jag varit ute efter en M5 e39 så...

Sida 4 av 5
E38812

Det är inte att han inte vill lämna ut information som är vad vi tycker illa om.
Det är helt ok att hålla inne med vad han vet.
Men varför sticka ut hakan och skriva att han vet saker som han inte gillar om bilen när han inte vill tala om det?

Det är bättre att hålla tyst då, så hade det aldrig blivit så tråkigt som det blivit i denna tråden.

Har man sagt A så får man förbanne mig säga B också.

Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
ful färg sämsta färgen man kan ha på en sån bil..

M5 THE REAL POWER
Jag kan tänka mig att herr Ask berättade att han hittat saker som han tycker avviker från vad han förväntade sig just för att eventuella spekulater ska veta att de ska leta noga efter avvikelser/fel om de är pedantiskt lagda, som Asken förefaller vara.
Jag tycker Asken gör helt rätt i att behålla sina "fakta" för sig själv och låta eventuella spekulanter använda sina metoder och de verkstäder de litar på för att bedömma bilen. Man bör inte förlita sig på information på internet och köpa en bil för ~200kkr baserat på detta i vilket fall...
Ha det gott allesammans!

Mvh,
/Wille
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Är det någon mening med att ha något forum överhuvdtaget då??Någon frgar något och någon annan säger att han vet men tänker inte tala om det??
Mvh Patrik
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Tycker det är tråkigt att Askens hjälpsamhet ifrågasätts på detta sätt. Alla som varit här en längre tid vet hur aktiv Asken är på detta forum och att han ger mer kunskaps- och informationsmässigt än vad han tar/ber om.

Att han inte vill svara på vad han själv hade för synpunkter på bilen bör respekteras. För det första är det inte direkt praxis varken här eller på andra forum att bilspekulanter betalar 2500-3000 kr för konditionstest för att sedan kabla ut resultaten offentligt. Det var det där med snälldumhet.

För det andra kan jag inte riktigt förstå varför Asken skulle riskera att stöta sig med en såpass stor och välrenommerad återförsäljare som Novation AB bara för att vara några forumstollar (som han aldrig träffat och som bemöter honom på ett tråkigt sätt) till lags.

Det där med att säga A och B är vad en 65-årig tant säger till frisören när dom skvallrar.

Snäpp upp stilen litegrann.

spider:
"Tycker att Asken har en lite dryg hemlig viktigpetterattityd",

"Det är bättre att hålla tyst då, så hade det aldrig blivit så tråkigt som det blivit i denna tråden."

Vem är det som skapar tråkig stämning egentligen??
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Jag har sett bilen men inte provkört den. I mitt tycke är den inte spec. fräsch, men det kanske har med färgen att göra. Tycker att vita bilar ser ut som gräddbakelser och skulle aldrig köpa en men andra kanske tycker att min bil ser ut som en lakritsbåt eftersom den är svart.
Den är å andra sidan inte helt ny o bör väl ha en o annan skavank.
Navi kan man strunta i är bara en kul grej om man inte kör till en massa nya adresser jämt. Priset är å andra sidan hyfsat och den har inte gått långt.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"För det andra kan jag inte riktigt förstå varför Asken skulle riskera att stöta sig med en såpass stor och välrenommerad återförsäljare som Novation AB bara för att vara några forumstollar (som han aldrig träffat och som bemöter honom på ett tråkigt sätt) till lags."

Tror inte Novation heller gillar att man säger att en av deras bilar inte är skötta och servade som dom ska. Antigen man preciserar det eller inte.
Som spekulant vet man nu inte om det är en skitsak eller en inspection II som hoppats över.
Självklart kollar man upp en bil av denna typ noga innan köp och hittar säkert en del fel och brister men man kommer leva i osäkerhet om man hittat just den bristen som Ask påpekat.

Men jag har all respekt för Asken och hans stora kunskap framför allt när det gäller att granska bilar. Uppskattar hans inlägg som tillför mycket till detta forum. Just pga detta blir hans iaktagelser extra intressanta. Själv letar jag liknande bil och försöker lära mig så mycket som möjligt om modellen. Dock är jag inte intresserad av just detta exemplar. Mest pga färgen och priset.

Men självklart har ingen har rätt att kräva att av varken Asken eller någon annan att delge sin information eller kunskap.
Hoppas Asken fortsätter i samma anda som tidigare att lära oss granska karosskarvar och annat nyttigt vid bilköpandet!

Är man riktig intresserad av den aktuella bilen mailar man Asken och frågar snällt så löser det sig säkert.

Racerbilen: Länk
Crisse

Vad som gjort denna tråden tråkig borde du ha märkt vid det här laget. Det är en hel del här som inte gillar Askens beteende.

Bra sagt Jetta_GTI

Som tur är finns det ju många andra här som kan mycket och gärna delar med sig
som Micke Olsson. Han är otrologt kunnig och trevlig

Idag är det ju så att man vågar knappt köpa någon begagnad bmw utan att få så mycket information som möjligt. Det finns många ganska snygga men nerkörda exemplar ute i handeln.

Jag har gått över till ett annat märke nu. Det kanske blir bmw igen men det lär nog dröja.

Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Erfarenheten säger mig att det alltid brukar vara lite problematiskt att säga A om man inte vill säga B. Bara en reflektion.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jetta Gti: Nu börjar du visa att du använder din sanna kapacitet att finna information om bilen istället för att sitta och gnälla, jag är faktiskt imponerad. Ett litet steg i rätt riktning, Mycket bra!:)

Det fåtal fler som visat sig kunna följa den röda tråd som finns i samtliga mina postningar lär kika fram. Kul med de positiva mailen jag får. Inga negativa ännu.

Till Er som uttalar Er åsikt om mig som person är mycket intressant att läsa hur väl Ni känner mig vs tror Er känna mig. Jag känner däremot Er nu.

Ännu intressantare hur mycket Ni vet om bilens skick. Åk och kika på den personligen sen presentera vad ni funnit.

Google kan finna mycket information snabbt.

Ett litet avslöjande om bilen. Den var i den dåvarande ägarens ögon värdefull.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Stäng ner den här tråden nu. Det skrivs ju bara trams.

Ser fram emot mer information om den vita M5:an, förhoppningsvis i en annan tråd. Snygg bil som kommer att göra sig fint på sommarvägarna. Då välpolerad och med original M5-fälgar.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nejnej, svarta tjugotummare borde det sitta på, samt vältonade rutor...
jag kör vidare lite på trådens ursprungliga tema: Länk (angående just vita bilar)

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Håller på Asken.

Vill man köpa en M5'a så spelar väl ett test på 3000 ingen roll och om Asken nu är snäll och tipsar om det ska man väl bara vara tacksam?

Gör jag en bilaffär vill jag varken tacka eller beskylla någon annan i slutändan om det har blivit galet eller sk*tbra utan jag sköter allt själv tillsammans med säljaren.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
3000:- är inga pengar i sammanhanget om testet faller väl ut och man köper bilen.

Det tråkiga är om man lägger ut 3000:- och bilen visar sig vara sämre än väntat och det inte blir någon affär. Då tycker jag det är riktigt surt.

Jag har bara M-testat någon enstaka gång och då var det den sista av alla kontroller. Jag började med granskning av bilen och insamlande av info från fd ägare, VV mm. Allt för att undvika ovanstående problem och onödiga kostnad.

Citering:
"Det tråkiga är om man lägger ut 3000:- och bilen visar sig vara sämre än väntat och det inte blir någon affär. Då tycker jag det är riktigt surt."

Det var väl det Asken gjorde....

Billy / Kattmannen
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ja det gjorde han och jag tror inte han tyckte det var så jätteroliga pengar att lägga ut. Skulle iallafall inte jag tyckt

I andra sidan slapp han köpa en bil som inte levt upp till förväntningarna.

Hur som helst, känns som detta ämne är ganska uttömt. Åter till bilen!
Ingen som gått vidare och kollat, provkört eller kanske t.o.m låtit m-testa bilen?

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Japp, så nu kan ju alla som är intresserade av bilen göra ett eget M-test á 3000:-, och tjuvkika för fanken inte på varandras resultat! :)
(Det vore ju orättvist i Jante-Sverige, lider en - ska alla lida?)

Synd det inte finns ett forum där människor med liknande intressen kunde bytt dylika erfarenheter.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Men hallå!!!!
Nu börjar denna tråd spåra ur helt!!!
Är ni allvarligt intresserade av denna bil!?...
Gör ett eget test hos en egen mekaniker eller hos den BMW handlare ni litar på,och skaffa en egen uppfattning om hur skicket är!!!
Kan garantera att säljfirman kan dra av kostnaden på priset om ni sedermera köper bilen!
Om man skulle ta bilen till 10 olika mekaniker/bmw handlare, så kan jag nästan lova att alla skulle komma med olika resultat!!!!
Vem litar NI på, er vanliga service verkstad eller BMW handlare.....finns ju en hel del kategorier kvar att välja mellan,men ´sluta att älta om denna bil nu!!!!
Hur många i denna tråden ens är intresserade/har pengar att köpa den???
Ge er!! Over & out!

MVH Patrik
E24 ///Med prestanda

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.