AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.898

Om jag varit ute efter en M5 e39 så...

Sida 2 av 5
Ra
8
Ranger
M5 -93
underbar färg
Lars Jakobsson
Kan inte hålla med om "mindre duktig orginal navi", om du har sett en uppdaterad så vet du att dom slår det mesta som finns på marknaden!

Jetta_GTI
Asken: Vad är det exakt som är fel med denna bil? Var på Novation idag och blev faktiskt ganska överraskad av skicket men nu blev det tvärstopp när man läste denna tråd.
Jetta_GTI
PS. Maila gärna om du inte känner för att lägga ut det på forumet.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Gör ett rejält test av bilen på en BMW-verkstad så ser man. T ex Bil&Motorteknik kostar ca 2800 men är värt mångt mer. Jag har min i o f s partiska bedömning men den har jag betalat för. Nu vet jag itne vad som är gjort sen dess. Visst funkar bilen, jag är superpetig och därav den bedömningsgraden.
Mvh
Asken

Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning.
Jetta_GTI
Varför kan du inte helt enkelt säga var skon klämmer så att jag kan leta vidare efter en annan bil. Det känns inte speciellt kul att betala 2800 kronor för något som någon annan vet men inte vill dela med sig av.

Vilka punkter var tveksamma under testproceduren?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jetta_GTI, jag skulle inte våga köpa en bil som är så dyr att driva utan att M-testa. Förhandla priset med Novation innan du lämnar in bilen på test, under förutsättning att den klarar testet. Det brukar alltid dyka upp fel och brister på ett test, som du möjligtvis sedan kan pruta lite mer för. De gånger mina bilar har lämnats på M-test har alltid köparen tjänat igen M-testpengarna med ränta....
Som jag tidigare sagt, finns det fel på bilen som inte är slitagerelaterade så har Novation begagnadbilsgaranti.

Mvh Johan
Undrar om det inte var denna vagn som stod hos Åke Eriksson Bil i Luleå för en flera år sen. Då hade den gått ca 2.00 mil om jag minns rätt och var då i ett oklanderligt skick (iofs ganska ny bil då....). Det var första och enda gången jag såg en E39 M5 i vitt och blev helt hänförd, så j-vla tuff!

Och det här var ju flera år innan basket-tröjorna med raka kepsar och guld i tänderna "informerat" omvärlden om att vita bilar är coola...
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Hej!
Smaken är som baken. Gillar Du vitt och tycker att den är bra, testa, provkör och verkar allt bra så köp den. Du har ju garanti på bilen och Novation har bra rykte!
Vitt faller väl inte alla på läppen men det gör ine svart heller.

TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Ja, asken kan du inte bara säga vad som är fel, eller vad du inte tycker om?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
En M5:a i denna färg är ju verkligt spännande. Den sticker verkligen ut. Mycket speciell tycker jag.
Jetta_GTI
Vad är det för mening med ett forum om man ska hålla kunskapen för sig själv? Detta var det konstigaste jag varit med om inom forumvärlden...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag skakade hand på bilen efter testkörning och skrev på den med förbehåll för ett test. Det jag säger är testa bilen nu så du vet skicket på den idag. Dvs jag köpte bilen med ögat med förbehåll för ett test. Den som är intresserad av bilen har jag lämnat tips om så det räcker. Det är en läcker bil. När jag kollade bilen för ett halvår sedan var då. Det är inget vrak alls.

Bara för att något finns på nätet betyder inte att allt är gratis.
Mvh
Asken
Jetta_GTI
Asken: Jag förstår likväl att allt på nätet inte är gratis men sitter man på värdelös (för dig) information som någon annan vill ha så delar man med sig. Åtminstone fungerar de flesta människor så.

Tack för din tid.
bm
92
bmw_tok
Audi A4 Quattro Avant 2.0tdi 2011
Jag håller med Jetta_GTI här. Man delar med sig av det man vet på ett forum, annars behöver vi ju inte sitta här??

Nästa gång kan det vara din tur Asken som vill ha information om en bil som någon annan M-testat.
Håller med föregående talare !!
Ut med språket !!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Om jag förstår er rätt så skall Asken bjuda er på 2800 spänn? Det var ju vad han betalade för sitt test ...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jetta Gti: Det intressantaste för mig var mötet mellan dåvarande köpare och säljare. Jag lärde mig en hel del. Detta delar jag med mig av. Det kallas erfarenhet. Som jag ser det framgår inte informationen jag tydligt förmedlar.

Testa en bil så sparar du pengar. Vad du gör i detta fall är upp till dig. Önskar dig lycka till med bilen om du köper den, one-of-a-kind.

Jag uttalar mig aldrig om andras beteende innan jag först pekar på migsjälv.

Mvh
Asken

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Som försvar till Asken!
Han är otroligt petig beträffande hans val av objekt, antar att hans protokoll efter en närmare syning,skulle verka vara petitesser i andras öron,och rent ut sagt kanske skulle tas som löjligt!!
Men med tanke på vad han söker när han kollar efter objekt(en bil i nyskick eller bättre!!) så kanske detta inte var vad han sökte efter, med tanke på vad det skulle kosta att få den dit han ville!
Men vill man ha en tråd med resultat för de säljobjekt som M-testats eller dylikt.
Lär nog det bli en hel del orättvisa i den!!
Dessutom tror jag nog att bilannonserna skulle minska på powerbörsen!
Tycker att det tyvärr redan har blivit lite väl mycket pajkastning på vissa säljobjekt här!
Men skulle man lyssna på allas synpunkter i AP och även andra forum,så skulle man nog aldrig mer köpa sig varken en ny eller beggad BMW igen!!!

MVH Patrik

Ögonstenarna:Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Åter till bilen.

Med risk för att bli tjatig (jag har drivit denna tes tidigare) så menar jag att avsaknaden av navi/tv är näst intill ointressant. Det går att köpa sig ett väsentligt bättre eftermonterat system. Viktigast för den här typen av bil är skicket och hur den har underhållits. Testa den vet ja! Och som Johan var inne på tidigare: Om det uppstår några fel så lämnar de ju tre månaders garanti.

Verkligen spännande med en vit M5:a - hur många sådana finns det månne i Sverige?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.