|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla beemers. Jag har idag varit och tittat på en 740ia 95:a som var exakt i det utseende mässiga sätt jag var ute efter. detta är bilen, Länk Kolla på bilen den e sjukt snygg=) Men då! jag har lite frågor, lacken var totalt guld perfekt skick. förutom lite lite ytrost på högerbakdörr nere vid kanten.(insida) All el och allt fungerade perfekt inget var trasigt lr slitet i inredning grymt fin. MOtor mässigt och vxl.låda så gick den som ett Lok inga prblem felfritt. Dock då till det ja undrar över, Den hade det här vanliga med Ratten på Bmw: den satt lixom inte helt i mitten så att säga samt att den ar lite tungstyrd men det ed tanke på 20tummarna så det är egentligen inget fel=) det var i stort sett det som var felen, lite olja hade läckt från en behållare tror ja, kom inte ihåg om det var servon, den satt till höger o motorn snett ner, den ända behållaren som fanns just där... Jag vet inte, asså bilen i sig e sjukt snygg i mitt tycke helt perfekt, plus att dom dubbla rutorna gör det totalt tyst i bilen, man hörde aboslut ingenting=) men på nått sätt kändes det inte rätt med bilen, kanske för ja e spå pedantisk o störde mig på ratten ? jag vet inte riktigt=) -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Alldeles för mycket pengar för en 740 -95 oavsett hur den ser ut. jämnför med denna svensksålda -99 Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Thx hasso! jag förstår d.. vet att den ligger högt, men alpina kjolpaketet kostar runt 20 papp, pluss hela avgassystemt e en klass för sig! och racing dämparna kostar 12000kr STYCK, kvitto på allt finns. 20tummarna behöver vi väll inte tala om.. så i mitt tycke spelar priset inte roll, utan nu är d frågan ja ställde viktigare=) samt skicket på bilen -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
Scheckheft |
Hej Trög styrning och oljeläckage? Har du kollat nivån i servobehållaren? Angående priset är det bara att hålla med Hasso. Ett tips: börjar med att läsa E38:ans begagnatguide här på sidan. Ett annat tips: provkör fler E38 och jämför innan du bestämmer dig. Sedan: bilen har inget "Alpinakjolpaket". Frontspoilern behöver en ny lack, den extrema sänkningen förbättrar inte direkt åkkomforten, dörrarnas nedre gummilister skulle behöva bytas. Har du kollat bilens historik? Mvh Scheckheft |
|
Snygg bil, men helt orelistiskt pris, 20" fälgar eller ej Om ratten är sned vid köening rakt fram kanske en hjulinställning behövs, är styrningen trög kanske servotronic inte fungerar? BMW CS #5139 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
740-95 går iväg för mellan 40-55 tusen så nästan det dubbla, för att det råkar sitt lite lullul på bilen där värdet är hälften av vad det kostade nytt möjligtvis, dessutom sent importerat vilket gör att den lika gärna kan ha 15- tusen till på mätaren. Om du inte ha järnkollat historiken via garanti,servicebasen hos BMW ????? Som ovan säger sitter ratten snett, behöver nått justerats har inte ägaren gjort det efter sänkningen så är det inte seriöst. Kommer att slita ut dom fina 20 tummarna på nolltid i så fall. Titta på flera bilar och var inte så ivrigt, är inte vettigt att betala dessa pengar för en -95. Dessutom är dom inte så lättsålda ///MVH Hasso Länk |
|
Den har också varit till salu på Blocket rätt länge.Har för mig att jag såg den första gången i sommras. Den 99:an som Hasso länkar till är nog ett mycket bättre köp.Sen är det bara att läta begagnade 20 tums Alpina på Ebay.de eller Mobile.de. |
|
|
Danny08; I och med att du känner dig tveksam redan nu så bör du hoppa, dock med brasklappen en 10-13år gammal bil (E38) är svåra att hitta i riktigt fint skick så perfekta bilar kanske inte ska förväntas, har du tittat på andra E38: or och kan jämföra skicket med dom? Om inte gör det. Hasso; Nja, 40-55tkr (du vet vad Asken betalade?) då behövs det läggas 15tkr+ för att få i ok skick = 70tkr och då saknas Alpinautseendet men så långt kan jag sträcka mig att för dessa pengar som begärs ska bilen vara felfri på alla punkter och när den inte är det så ska priset ner, 20" Alpina är dyra träffade en E38 ägare förra året som köpt hjul med bra däck körde i 2-3år och sålde för samma pengar men med slutdäck=) Som vanligt; vill man betala för en färdig bil eller ska stora summor läggas efter köp för att få bilen i ok skick, det är dyrt att fixa i efterhand även om man gör mycket själv, det bör nämnas vid värderingar, jag emotsätter mig generellt fast pris typ 125tkr 330i-01 14000mil det är så mycket som påverkar. Stephan |
|
|
Jag tackar för alla svar.. jag sa aldrig att jag skulle köpa just denna=) Svar till shcekeft: inget behöver lackas om då det gjordes i sommras. gummilisterna är byta, och det jag menade med trögstyrd mena ja inte att det var som utan servo, jag har ägt en e39 tidigare och det var lite samma sak när ja hade mina 19tum på sen när an bytte till roginal var allt bra igen.. MEN som Stephan säger... jag hoppar nog denna då det inte känns bra! jag får leta vidare=) jag har fått ett bra tips på en m3 GT av min väns, VÄN! kalas skick e den i må ja säga, har själv kört den o så.. grym bil! men man får väl se vad man väljer=) jag e sådan person osm gör allt själv så vad gäller mekk etc e inget problem. vad säger ni? m3 GT eller en 740ia=)? -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
Åk till tyskland, leta upp någon fin E38 750 99-00 för de pengarna eller ev, aningen mer, tror att det ger mycket mer bil för pengarna, finns säkert sena E38:or som är i ett mycket bra skick, just den 740:an ser faktiskt inget vidare ut, men visst hade den kostat 30000 mindre så. Här är bra objekt (vet man aldrig men ser så ut iaf): Länk Länk Så här skall en E38 se ut: Länk - Snart i högersitsen på Airbus A320! |
|
|
Varför säger du att detta objekt jag tittat på ser inget vidare ut?? jag har själv varit där ida... OBJEKTET ÄR I GRYMT SKICK PUNKT SLUT! jasg bad om hjälp bara ine kritik som inte e relevant... jag e själv mekk och lackerare i grunden, är ägare av en mr.cap station, jag kan bilar.. ville bara skriva o be om lite häjlp från folk som kan e38, men man får mer kritik snarare än hjälp, jag tackar för alla svar det har varit bra att fått andras åsikter, men att kritisera någon angående skick som ni inte tittat på är väll lite o ta i? titta på den själv så kommer du se att den var i fint skick... men köpet skulle inte kännas bra ändå för mig så ja avstår! -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
Danny08: ok ok no offence, glömde läsa ditt senaste inlägg. - Snart i högersitsen på Airbus A320! |
|
|
Np salvatore=) im not angry i was just wondering... (ler) -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
Eftersom rubriken ber om råd kommer här en tanke från mig, jag anser att det finns många fina e38 till salu i Sverige och anser att den bästa och trevligast är just 740, (har även haft en 728). Det märkliga är att priserna på 95 - 96 årsmodeller ligger mycket högt medans nyare modeller är riktigt billiga, ofta kan man köpa en 99/00 för nästan samma pengar, och mitt råd är när det gäller BMW -hellre mer mil än mer år. |
|
|
donsalvatores "vinröda" förslag var riktigt läcker! Håller med om att 100k är för mycket för en 95a... |
|
|
jepp det nog för mkt.. men om ni läser vad ja tidigare fått ett erbjudande på så lutar d mer åt d=) (m3 gt) den e som ny=) -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
Håller med om att DonSalvatores vinröda förslag var enastående tilltalande, helt klockrent vacker :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Danny08!!!- tycker den ser jeeeettefin ut, men priset är styyyvt! Kolla bilen nogrannt! (papper o dyl.)- jag ville tänka om 2 gngr vid köp av bil från typ "Hamid etc etc......... SORRY! Kraftwerk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.