|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en 318i Touring -00, ca 12000 mil på mätaren, verkar vara i fint skick, vad ska man betala för en sådan? Hur stort bagageutrymme är det, gärna i siffror, höjd, bredd, djup. Har nämligen en hundbur som måste få plats! A4 Avant är för liten, buren går in, men Audi har vart så smarta att sista biten av taket har dom "sänkt" ner så får ej upp dörren på buren :) Och nej jag vet att 318 inte är nått fartmonster direkt :) Kör en Mitusbichi Colt -03 idag så fartresurserna spelar inte speciellt stor roll :) Tacksam för svar. Mvh Peter. | |
|
Hej där, Du hittar ett test på följande länk. Tror inte att BMWns utrymmen är så där mycket större än Audins, tyvärr. Länk Enligt Bilpriser.se bör en bil som du beskriver ligga kring 98kkr hos handlare och 80-89kkr privat. (00 med 12k mil komfortpaket, metallic) Har själv kört 318 med med gamla motorn, och nu med nya. Ingen av dem är ju några fartmonster som du skriver. Men den nyare motorn ger lite mer klipp utan att dra allt för mycket bensin. Upplever att chassiet /styrningen är mycket bättre på de bilar som är faceliftade 2002 och framåt. Skulle satsa på en 02:a eller nyare om jag vore du. Lycka till! |
|
|
Men är inte testet på en typ -04 (nya karossen)?! Är -00:an mindre eller större i lastutrymmet? Jag skulle gärna ha en ännu nyare, men som vanligt så är det pengarna som styr. Vad jag fattat så är service & slidelar inte alltför dyrt till "vanliga" Bmw? Vad kostar typ ett kamremsbyte på en vanlig modell, alltså inte värstingmodellerna M3/M5 & dom där. |
|
|
En 318 från -00 är identisk med -04:an, samma bilmodell som kallas för E46 på BMW-språk. Dock är det olika motorer se modellguiden i menyn. Även en facelift kom med modellår -02 där bl.a. fronten ändrades något. Kamrem finns inte på E46 utan det är kedja som skall vara bilens livslängd. |
|
| Noll kronor eftersom alla motorer numera har kedja. | |
|
Tack för nästan alla vettiga svar! Vad kostar då ett kedjebyte? Eller håller det bilens livslängd? Inte så jätteinsatt i bilar på det viset tyvärr. Så denna modell-beteckning är alltså E46 om jag förstår dig rätt Grandy?! Och som sagt så motorvalet i sig har ingen betydelse, ioch med att jag idag kör en 100 hk Colt så har jag nått botten typ :) |
|
|
Japp, E46 i Touring-utförande finns i modellår 2000-2005. Första åren hade 318i, 118 hk, 02-05 143 hk. Den senare drar väl 1dl mindre per mil och är mycket trevligare karraktär på enligt många. Kedjebyte är nog väldigt ovanligt, köp en bil som har servats och skötts ordentligt så skall du nog slippa det. Dock vet jag inte priset på ett sådant om nu någon gjort det!? |
|
|
Höjd 72 på lägsta stället, bredd 92 mellan hjulhusen, längd 56/67 i baksätets ovankant beroende på om dubbelrollon sitter där eller ej. |
|
|
Grizzly: Det tackar jag för, var där igår ialla fall och kolla in bilen samt mätte lite, men var väldigt osäker på höjden, nu fick jag bekräftat ialla fall! :) Nu måste jag ta ur hundburen ur min, för jag får inte fram nått exakt mått när den står i bilen, så trångt! Men jag vet att det är där omkring så det lär bli tajt i Bmw´n på höjden. Tack igen! Listpriset på Colten är 47 tusen, men sen lär det dras ner av en och annan skavank antar jag, men då är min fråga, Bmw´n var inte världens finaste heller, ganska mycket småbulor, repor som dom lagt i med lackstift, dörrsidor som "gått sönder". Är priset dom satt fast eller ska jag pruta på det oxå? Säljaren börja prata om att det minsann var en begagnad bil så sånt kan man ju inte undvika, men samma är ju för min, min Colt har ju gått nästan lika långt fast den är i allmänt bättre skick. Varför har man inte råd att köpa splitterny bil för :) Då slipper man allt sånt här ju! |
|
| Hur mycket skulle du få ge för bilen? | |
| Splitterny bil i all ära, men nåt bättre sätt att kasta värdeminskningspengar rakt i sjön kan då inte jag komma på! | |
| Det kan vara en varningsklocka om det finns många skavanker på en bil. Hur är den körd? Hur är den servad? Import med risk för skruvad mätare? Tänk på att bucklor och lackskador är dyra att åtgärda. | |
| Som Jörgen skriver låter det inte så bra om ytan är dåligt skött på bilen, då kan man tänka hur det maskinella är skött. Men det beror givetvis på vilken prislapp som sitter på bilen. | |
|
Hej allihopa! Vill börja med att tacka för alla svar, men har kommit fram till att den inte håller mitt mått på skick, skulle få ge 95 tusen för en -00 på 12600 mil. Men det var en stor repa h bak skärm, ganska stora bulor v sidan, samt inredningsdetaljer som var sönder, bla vid handtagen var det hål i tyget, insynsskydd var silvertejpat. Så jag ser mig om efter en annan kombi, om det blir BMW då eller annat märke får framtiden utvisa. Och ja, den står hos en bilhandlare, fast mycket trevlig personal |
|
| Du gör helt rätt i att hoppa över den bilen för det priset! Lycka till med sökandet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.