AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.568

Kan inte starta min E36 325 Cab, elproblem

Sida 2 av 2
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
Har i skrivande stund problem med batteriet på min 740iA, gjorde samma sak o stod där med låst baklucka och kom inte åt batteriet. Vi gjorde följande:
Koppla startkablar, plus först sedan jord, båda bilarna med motorn avstängd. som tidigare inlägg påpekat så ska du få gnista när du jordar minuspolen, om inte så sitter jorden fel (fick just det resultatet när jag försökte en gång innan). Har du fått gnista så starta den andra bilen o vrid om tändningen på din bil, din baklucka skall nu gå att öppna.

Mitt problem är att jag gjort allt ovan men bilen vill inte starta ändå! Står bara o klickar, ska köpa nytt batteri imorgon o håller tummarna att det hjälper!
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Jag har också löst problemet, dock på ett annat sätt. Jag testade det du skrev ovan, men fick inga gnistor, ingen reaktion alls. Istället använde jag en batteriladdare med "supply"-funktion. En sådan kan användas även om det inte sitter något batteri i bilen! Kopplade den direkt på kontakten under motorhuven precis som jag gjorde med startkablarna och vips så fungerade det. Nu kunde jag öppna bagagen med c-låset och konstatera att batteriet troligen läckt och frusit fast i pölen under..ajaj. Trots att det var ett knappt år gammalt original BMW batteri!! Bara å göra rent och köpa ett nytt batteri nu alltså! MEN, jag är iaf glad att jag fick upp bilen!

/Martin
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
Det var ju skönt att det löste sig! Är batteriet bara ett år gammalt borde du ha garanti på det...
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
ring Bmw assistans så får dom komma ut o lösa problemet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.