AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.143

Finns "barnsjukdomarna" kvar på E60:an ?

Eftersom E60:an nu har uppgraderats, så har tiden blivit mogen att signera ett kontrakt. Det jag nu funderar över är om ev barnsjukdomar finns kvar på E60:an ? I början så fanns det en hel del problem med bla elektroniken.

Frågar man några ÅF så får man typ svaret "det var det djä.....aldrig hört talas om eller så säger de att man har kommit till rätta med problemen.

Vill därför ställa frågan till Er på Forumet. Vilka erfarenheter har ni av E60:an
och ev inbyggda fel.
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Jag skulle ha pratat med en meck dom brukar veta allt som är värt att veta om barnsjukdomar å så. Känner du ingen??
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Hade en del små problem med första E61:an, men det var mest RDC som varnade lite som den ville. På den nya har man uppgraderat automatlådans program så inte varvtalet skall svaja. Rent generellt så är det inga problem med den nya som jag kan direkt sätta fingret på. Det är lite nya funktioner och menyändringar, det är väl det som skiljer -04 till -06.

Annars verkar det vara Nav PRO som många haft problem med i kombinationer. Bla RDS funktionen är visst kass tillsammans med Nav PRO. Det verkar också som ju mer man lastat in i bilen, desto mer problem har det vart.

Mekaniskt har jag inte haft några problem med den nya. På den gamla så var det strul med lister, rollon, mugghållare och bussningar i bakvagnen. Den nya har bara fått moddade stötdämpare bak, det är det enda som den behövt. Det verkar också som E60 hade otroligt mycket mer problem än vad E61 har haft. Kanske lärde man sig något på vägen.
Robert J: Vet du om man har omprogramerat DSC. För ca 1 år sedan (tror jag det var) så fick E60an kritik av Teknikens Värd vid deras tester. Jag tror att de ansåg att DSC var för långsamt.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Det är ett helt nytt system som heter DSC-2 med bla hillstart assistant mm på de nya. Det kom med MY-06. De gamla systemet DSC har inte uppdaterats något vad jag vet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.