|
|
|
|---|---|
|
Min bil känns ``kvickare´´ när den är lite småkall,känns konstigt nog segare när den blir riktigt varm,borde det inte vara tvärtom,vad kan det vara??Har också bytt stift,men trots det så har jag problem med varvningen,när jag accelrerar på 2:an så kvävs den eller dör ut för att sedan (ibland) komma tillbaks igen,frustrerande vad är detta?? hur mycket ska man kunna varva på tom gång utan att det låter illla undrar jag också?? | |
Hello Nasty |
Det låter som förpumpen dvs. den som sitter i tanken som är kass! Byt den så kommer bilen svara redigt vid fullgas ettan och tvåan utan att den ska dö. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
| Så det kan inte vara något krångel med tändningen? | |
Hello Nasty |
Nej detta har ingenting med tändningen att göra, köp ny pump och probl. kommer att vara löst. Har haft samma probl. Vad menar du med varva på tomgång utan att låta illa? /Henrik Kör tills det rasar |
|
Utan att alls vara expert på området: Det kan inte ha med luften in i motorn att göra? Eftersom bilen helst skall ha kall luft. |
|
|
När man varvar på tomgång så tycker inte jag att det känns bra,det slår ifrån vid 4-5000 någonstans,likaså på 2:an ,går alltså inte att varva mer,ska det gå?? dum fråga kanske men är inte speciellt tekniskt lagd av mig. Luften? luftfiltret då eller?? |
|
Hello Nasty |
Det är inte så att varvräknaren är kass? En 535-87 ca:110km/h på tvåan vid maxvarv. /Henrik Kör tills det rasar |
|
Ok, ska testa att tryka på rejält på 2an. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.