AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.153

523iAM Paulssons Bil Ängelholm

Njuren
Länk Någon som varit o tittat in skicket på denna? Är det verkligen en Individual färg?

Mvh Njuren
Jag kan passa på att fråga hur Paulssons bil är som "säljare".
Trevliga? Prutvänliga? Seriösa? Dyra/billiga?

Allt är av intresse då jag har tittat på en annan bil där.
16.562
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Bilen är Estorilblå och mycket riktigt en Individualfärg. Färgen fanns original på BMW M3 3,2 E36 samt Z3 M. Vet inte om den fanns på fler bilar än dem som tillvalsfärg.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
andreas_lofgren: jooe estorilblå är precis som du sa en "Individual" färg!
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Seriösare handlare än Paulssons bil i Ängelholm får du leta länge efter. Jag har bara gott att säga om dem och deras bilar. Ofta är bilarna prisatta en bit i överkant men det går kanske att pruta. Bilen är svensksåld, har haft 3 ägare (inkl bilhandlare) Nybesiktigad och tillverkningsdatum är 1999-12-06. Bilen är exteriört mycket fin. Har inte provkört den dock. Vanligt slitage är vattenpumpen, länkarmar, och ogämn tomgång.

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
165.000kr för denna?? Huuua! Det var dyrt!! Visserligen en individualutrustad lågmilare men herregud vilket överpris.... Håller verkligen med BMW-Båstad om att deras bilar verkar vara prissatta i överkant....

He
82
Henke006
535 touring.-08
De är säkerligen seriösa och dyra. Men absolut inte vänliga. Jo förresten om du tar på din fina kostym skriver ut lite visitkort med "företagsledare, vd" eller nåt annat fint så är dom säkert jätte trevliga. Kom bara för guds skull inte in där i blåkläder efter jobbet, för då får du be om att få hjälp om dom över huvud taget ser åt ditt håll. Kolla upp Jarls bilservice i hbg är mitt tips Dom har bra och billigare bilar. Dessutom är dom skittrevliga.

/Henke006
(ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS)
Henke: Håller med till full oom vad du säger nu... Jag köpte själv min touring där... Seriösa är dom.. bytte in min 316i och allt som säljarn hade lovat i telefon hölls när jag kom till deras lokal...

Sedan var säljaren rätt otrevlig... När jag började prata lite om vad det var för fel på touringen så kontrade han med "Vi ska kolla på din bil sedan också". Problemet som jag kände var att det var mycket pengar för min del och att iaf den säljaren (som jag inte nämner vid namn) inte förstod att det var mycket pengar för min del... Kan förstå att man kanske blir avtrubbad när folk kommer in o köper en bil för 800k och sedan kommer nån annan och köper för 140k...

Har upplevt detta sätt hos de flesta bmw-handlare tyvärr.. Finns dock ett ställe där dom är som folk brukar vara (trevliga) och det är autosalongen i grästorp...

Vill inte slänga nån skit på er skåningar men av de grejer som vi levererar i mitt jobb som är de flesta som klagar ifrån Skåne...

Snygg bil, dock lite dyr.
m_johan84,

Ja, det stämmer. Vi är förstås extra kräsna här nere, eftersom vi är vana vid högsta möjliga standard - då kan det lätt krocka med era norrländska ryss-ideal ;-D

Angående bilen ifråga så är den för dyr, men jag har aldrig hört något illa om Paulssons vare sig i Ängelholm eller Helsingborg.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.