|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa en "sportig" bil :) Har länge funderat på vad som är rätt bil ? Jag vill ha en någorlunda allround bil. Funderade lite, hurdan är en M5 e39 ? Sörplar den mycket bensin ?, mycket på verkstad ? Dyr försäkring ? Är det nån som kan ägare som kan hjälpa mig ? | |
|
Finns hur mkt som helst att läsa om du använder sökfunktionen min bil: Länk |
|
| Allt beror ju på vad du jämför med... Den är ju iaf inte billig i drift! | |
| Inte så dyr heller som många verkat tro...Ok,visst kostar det lite extra,men inte så värst mkt | |
| Som Bianca säger,så farligt är det inte,försäkringen är lite dyr,men det varierar från person till person,allt annat är helt ok enligt mig,jag har kört med min 7000 mil sen jag köpte den och inga större problem bytte bränslepumpen och vattenpumpen det är allt.Men tro mig när du sätter dig bakom ratten kommer du att se att den är värd varenda krona :) | |
| Håller med dig helt o hållet Ahmo...När man vrider om nyckeln så förstår man......... | |
|
Ahmo! Du har ju de två fetaste bilarna som BMW någonsin har tillverkat! :) Det vore jättekul om du på några rader kunde berätta lite vad du tycker om de två, gärna i relation till varandra! ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
| J. Lindgren:Jag kan bara säga att ingen M5a kan ta e28ans plats i mitt hjärta,och m5an skulle jag aldrig byta mot nåt annat så jag är rätt så nöjd med mina bilar.Men en B7e28 eller M5e28 med m-paket står högt uppe på min lista.Och jag håller med dig det är några av de fetaste bilarna Bmw har byggt, | |
|
Ahmo kan du beskriva hur bilen lät betede sig när du byte vatten respektive bränsle pumpen,,,jag mistänker att min brorsas m5 har någon av dessa fel. MVH/Sead |
|
|
Allting är relativt. Vissa här har kört fler år med endast oljebyten och normal service som utgift. Sedan finns det fall som mitt. Var beredd på att det kan kosta 100.000kr på två år, ja säkert på en månad tom om det vill sig illa. Lycka till! |
|
| Har haft min bil i sen sommaren 04 och den har gått snart 3800 mil,har fått byta bromsskivor(6000kr) och däckena håller inte så värst länge annars tycker jag det är en jävligt bra bil | |
Buspelle |
Kan varmt rekommendera M5an som en "sportig" familjebil. Tycker inte heller att den är särskilt dyr att driva. Körde min 8000 mil utan några allavrliga problem eller större reparationer. Lite högre kostander för bränsle, försäkring och däck om jag jmf med min tidigare 528a, men inte på något sätt avskräckande. Man får en underbar bil för pengarna. |
| Min chef köpte en ny m5 01a och körde den 10000mil på tre år och bytte ingenting (förrutom däck på den,vid inbytet byte bilhandlaren ett hjullager och bromskivor och belägg | |
| Cado:när vattenpumpen bytes var det tydlig symptom den fasnade och remarna började nästan brinna,med bränsle pumpen var det lite konstigare symptom ibland gick den fint ibland hackade den o blev helt orkelös gick ungefär som en 518 med full last,sen jag bytte den har det inte varit några problem | |
|
men vad kan den här symtomen vara m5 funkade klockrent men har nu på sistonde börjat ticka och det är inte den typiska disel tickande....den tickar också i takt med att man ökar gaspådraget....bilen funkar annars klockrent bortsätt från tickande kan det vara kanske vakumpump....vad tror ni... MVH///Sead |
|
| Vilken årsmodell är det?Kommer ljudet från vanos området? | |
|
Det är en 00 det låter som om det kommer ifrån fläkten...?Den är tillverkad månad 04....vet inte vad det kan vara lät hur fint som helst sen ställde han av den och starta den en gång i veckan....helt plötslig så börjar den ticka... ps.den har gått 8000mil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.