|
|
|
|---|---|
|
Går det att ändra karaktären på en dieselmotor så att den blir starkare på låga varvtal? Istället för som nu då allt kommer efter 2-2500 varv. Jag skulle vilja ha lite mer kraft i starten på låga varv i min 525tds och inte behöva ligga och växla ned hela tiden för att behålla kraften. | |
|
eftersom bmw har dom sämsta spridarna i världen (524td/525tds) så kan du byta ut dom och få den piggare på låga varv och med bättre förbrukning bmw spridarna är utformade som ett långt smalt rör som inte ger fullt förrens du har absolut max till skillnad mot trimspridare som ger mer direkt då dom har ett långt brett rör istället inuti detta är grovt beskrivet men så att du förstår principen sen är sprutbilden hos bmw spridarna som en klump istället för att vara som en fin dusch vilket innebär oförbrända avgaser (svartrök), hög bränsleförbrukning,mindre effekt och trög motor för visst drar din diesel mer än 0.8l/mil eller? sen går det att byta ut kamaxeln för andra öppningstider,vet ej om det finns till 525tds dock samt trimbox typ KCR ring till en dieselfirma och prata med dom om detta så tror jag dom kan hjälpa dig nu är det ju så att det är en tung bil och lite effekt så det är ingen raket, det beror ju på vad du kört tidigare dock,hehe (mb 200d)? |
|
|
Tack för tippset! Ja den ligger väl med en förbrukning på runt 0,7-0,8l/mil. Och jämför man med den förra bilen som var en Volvo V70 2,4T så står BMW:n stilla. Det var en ganska otrevlig erfarenhet de första gångerna då man endast rullade ut i rondellen utan att igentligen komma någon vart med kraft och fart och alltså helt fel växel för situationen. /Niclas |
|
| Hej. Finns det någon annan än "hedquist dieselservice" som kan byta till bättre spridare på en 525tds, eller är det bara han i hela sverige??? nån som ligger närmare stockholm? Luleå är väldigt långt bort:) | |
| Har du hört med Roffe Lundblad i Bandhagen? Vet att han säljer KCR-boxar, som helgonet nämnde, och tror han fixar att byta spridare åt dig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.