|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar var oljetempen visas på e91:an? | |
|
dammar av denna tråd lite :) Nån som vet hur man kan få fram oljetempen på en 320d e91 -08 |
|
|
Det är ett hopplöst meck där man får knalla igenom gömda menyer med en massa tryckningar på färddatorn. I övrigt har jag inte hittat något annat sätt att se oljetemperaturen, det enklaste torde vara att installera en separat mätare men då vet jag inte vart man kan placera den IOM airbagen i a stolpen. Med vänlig hälsning, M Eriksson |
|
|
Hittade förut ett klipp som visar hur man fick fram det vid hastighetsmätaren. Men kan inte hitta det nånstans nu. Tänkte om det var nån här inne som kunde det. |
|
|
det här klippet går igenom den dolda service menyn där man bla annat kan se motortemperatur. Länk vissa 335 verkar ha en tempmätare där andra har förbrukningsmätaren sitter. Mvh |
|
| Vissa Garmin GPSer kan kompletteras med en sk EcoRoute for ca 1000kr. Det ar en bluetooth-dongel som man ploppar in i OBC-kontater. Pa GPSen kan man sedan lasa ut en hel del motordata, oljtetemp, oljetryck, vattentemp, lufttemp, gaspadrag,... | |
|
har finns mer info: Länk |
|
| En sån här Länk OBD2 Bluetooth adapter och smartphone med en lämplig app som Tourque Länk borde också fungera (har dock ej testat själv på E9x) | |
| Edit: Torque Länk | |
| Nån som testat detta till en e91? Blev riktigt sugen på att kunna se detta i telefonen | |
| Garmin funkar förstås i telefonen också. Jag har testat med 1 GPS och 2 telefoner samtidigt på e91. | |
|
Går att se många sk PID med Torque dock inte oljetemperatur. Det krävs ett BMW anpassat program. Kan inte tas fram i hidden menus. |
|
| Nu vart man riktigt sugen på OBD2 BT. Nån som har det? Funkar bra? Ser man olje tempen osv? | |
| Torque har möjligheten att lägga in egna PID's har jag sett, men var kan man hitta t ex BMW specifika sådana? | |
|
Vilken OBD2 Bluetooth / OBD2 Bluetooth adapter ska man köpa till e90 LCI svensk sida önskas. (har en android mobil om det skiljer) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.