AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
678

Instrumentbelysning E32 ... främst 750

Paap Reeder
Den lilla lättrade ratten tv om ratten - julerim? - som skall reglera styrkan på instrumentbelysningen har naturligtvis totalsunkat på min.

Vrider ratten en enkel reostat - typ E28:a - eller är det någon elektroniskt förfinad sunkfunktion på den??

MVH /// Paap R

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hej Paap!
Rullade på den ratten en enda gång och då slocknade hela instrumentet på väg till Värmland och mörkerkörning,med ett snabbt och tydligt bultslag med vänsternäven så tändes allt igen och jag rörde alldrig mer den lilla rattjäkeln och det funkade så länge jag hade bilen.
Känns som att det bör vara en vanlig pot-funktion men drabbas av korrosion för det är jäkligt sällan som den får jobba.
Mvh Dic.
Paap Reeder
Tog ut grejorna idag och mycket riktigt ... inte rör det sig om ngn enkel reostat utan verkar mer likna en inbyggd sändare för James Bonds satellituppkoppling med länk.

Bah! ... ngn som har en dylik i byrålådan?

MVH /// Paap R

Paap Reeder
ETK - 61 31 1 391 841 ... E 31, 32, 34, 36.

MVH /// Paap R

Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Den innehåller en del elektronik , men jag minns det helt klart som att en vanlig resistor fungerar lika bra , vad elektroniken gör det vare sig vet eller minns jag men det är väll 3 kablar som går in i den lilla ratten och två av dem kan "kortslutas" för maximal belysning.
Ch
79
Chris47
730(V8)-92
323-86
Har du testat kontaktspray och mekanisk rullande fram och tillbaks. Kan göra underverk på gamla radioapparater.
/CC

netz
Paap du har power post

Ös
Paap Reeder
Nu är det fixat ... tack vare netz!

En ljusomställare kom med posten - fin smidig och tight i potten och reglerar nu instrumentbelysningen på ett värdigt sätt.

(Man skulle inte kunna sköta sin BMW på ett smidigt sätt utan Autopower-gänget ...)

MVH /// Paap R

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.