|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Min kära gamla M535:a bidar f.n sin tid ute. Inte bra just nu men skall bli bättre. I vilket fall så visar det sig att glasluckan läcker mellan glas och plastram. Det vattnet rinner in och fortsätter på insidan av tak-dörrstolpe ned vid vä stortå. Medan det vatten som läcker in mellan karossens takluckehål och själva luckans kantlist rinner enligt plan ner i evakueringsslangarna och på original ner i tröskellådorna. På min har jag förlängt evakueringsslangarna tvärs genom tröskellådorna så inuti lådorna där är så snustorrt att Sahara verkar framstå som en blötmyr i jmf. Vad gör man? Fick lägga en Butylrand runt glaset för senare åtgärd. ... visst var det så att Saab körde med samma glasluckor som passar E28 rakt av kring 90-talet?? Kika på bilden i min blogg. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Länk ... här är bilden. MVH /// Paap R |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ett råd från mig är att besöka närmaste bilglasfirma! De brukar kunna lösa läckande takluckor med nya passande gummilister! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
Paap Reeder |
M635! ... problemet är inte gummilisten utan glasets limning mot själva plåtramen. Jag har ännu inte dödsnoga kontrollerat men gissar att plåtramen som håller själva glaset börjat rosta. Den plåtlucka som satt från början var jag tvungen ca -1994 - att byta mot denna original glaslucka när plötsligt tvättsvampen for genom plåten. Bitvis bestod plåtluckan av några lager silvermetallic med klarlack!! ... stora sjok av plåten var bara borta. Sannolikt kondens skulle jag gissa. MVH /// Paap R |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Okej! Men om du renoverar ramen och låter en bilglasfirma limma dit glaset med sitt 3 komponent lim då,skulle det fungera. Eller är du ute efter en helt ny glaslucka för att ersätta den gamla? MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
Paap Reeder |
Vill aktualisera tråden med litet av senaste erfarenheter i ämnet. "Bilfaen" är numera snustorr och står ute med torra rutor på insidorna. Vill uppmärksamma denna livsfarliga smygväg in för vattnet på bilar med glaslucka. Således mellan plastramen och glasytan sipprar vattnet in. Rundar med hjälp av kapillärkraften in under ramen - och droppar inte ner i dropprännan för fortsatt färd ut i evakueringsslangarna - utan fortsätter in under takklädseln alldeles ovanför huve´t och så vidare ner mot golvet. Man ser inte ett spår. Litet som rostterrorism. Man ser inget, anar inget men plötsligt så smäller det ... och foten går genom golvet!! MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.