AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
382

felvarning aut.låda

fick ett felmed. igår ,hade just startat bilen låtit den gå 30s. backade ur den ur garaget,lät den stå ca 2min medan jag stängde dörrarna varvade upp den lite "pling" "getrieb programme" tror jag det stod,stängde av ,startade ,felet borta.körde sedan som jag brukar(mycket hårt!)1tim allt normalt.är det något man behöver vara orolig för?alldrig hänt innan.(köpt 96)

torsk på v12
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag kan också få upp felmeddelande ibland, som sedan är borta. Är nog inget att oroa sig för om det inte återkommer. Jag misstänker att alla avkännare som sitter överallt ibland kan få för sig att det är något fel, fast det inte är det.

CHS
75
83
750.no
750il -88
745 -85
Tror dette oppstår når kondensatorene i instrumentene begyner og tørke ut, hadde feilvarsling på niv.reg og parklys. Før bytte. Bytt alle kondensatore det står 105 grader på.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ingen bra idé att varva upp en bil med zf-automat utan körläge i!

Jeppe
med varva upp lite menade jag,dutta till på gasen 2000varv i 1s,vilket inte borde haverera lamellpaketen iaf.

torsk på v12
"Felet" kommer vid låg spänning i systemet. Har bilen stått ett par dagar så kan det komma, men efter att batteriet fått sig en laddning så är det borta.

Mvh Sune
erik_k
Som Sune säger, Skaffa dig ett nytt batteri alt. ett extra batteri. Kolla att du har rätt Ah på ditt batteri.
bilen hade stått i ett par dagar,så där var nog felet,batt är nytt+rätt Ah, så tack för hjälpen

torsk på v12
(nu med bilder på:htt://go.to/e32)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.