|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har som sagt en 320 från -91 där torkarna bara går på högsta hastigheten. Det började med att den slutade gå på intervall o näst snabbaste nån gång då o då. Sen blev de mer o mer vanligt, o nu går den endast på snabbaste. Om jag väljer intervall eller näst snabbaste så går den i rätt hastighet som den ska men stannar bara mitt på rutan o rör sig inte mer. Vad tror ni de kan vara för nåt? Är de nåt relä som spökar eller? Jag har läst så många inlägg som jag har hittat om detta, men inget stämmer in riktigt på mitt problem. Vart sitter reläet isf m.m? Tackar | |
| Är de inte nån mer än jag som har haft detta bekymmer verkligen?? | |
|
Alltså detta retar mig nåt fruktansvärt... Igår skulle jag köra till halmstad så kollade jag kylarvätskan innan bara, tyckte de var lite för lite så jag öppnade bagaget o hämtade en dunk o hällde på lite. Stängde huven o bagaget o körde sen... va tror ni händer när jag senare ska använda torkarna? Jo, givetvis så funkar de ju igen... Sen när jag kommer ner till halmstad o ska testa igen efter jag stängt av bilen...då är de som vanligt igen... =( Sitter de nåt som har med torkarna o göra vid gångjärnen till huven elller bakluckan?? Hjälp nån!!! |
|
|
Jag har precis samma problem, bara det att jag inte gjort nåt under huven. Ibland funkar dom som vanligt, ibland så går det bara på det snabbaste läget... Ska kolla upp det lite nu på eftermiddan, säger till om ja hittar nåt. Säg till om du kommer på felet! |
|
|
Ja gör de! Jag gör såklart detsamma! Man blir så irriterad alltså. Ok nu när de inte hade funkat riktigt på ett tag, då hade man ju nästan vant sig vid att alltid lägga dem manuellt i bottenläget när man stängde av dem. Men nu när de plötsligt hostade igång igen så kom man ju o tänka på den gamla goda tiden då de fungerade klanderfritt. =) |
|
|
Ja gör de! Jag gör såklart detsamma! Man blir så irriterad alltså. Ok nu när de inte hade funkat riktigt på ett tag, då hade man ju nästan vant sig vid att alltid lägga dem manuellt i bottenläget när man stängde av dem. Men nu när de plötsligt hostade igång igen så kom man ju o tänka på den gamla goda tiden då de fungerade klanderfritt. =) |
|
|
Har du hittat nåt fel än? Jag har inte gjort några större framsteg tyvärr =( |
|
|
Nej det har jag inte.. :P Men jag ska kolla upp det under nästa vecka, är kompis med en bilelektriker så han borde ju kunna kolla upp saken hoppas ja! Uppdaterar då jag vet nå mer =) |
|
|
Ok, ja man får ju hoppas de! Gör samma här om nåt skulle dyka upp... |
|
|
fortfarande ingen lösning på dette? Hur många reläer är inblandade till torkarfunktionen o vart sitter dem? Finns de nån märkning på dem så man hittar dem? |
|
|
Skulle kunna vara glapp i säkringsboxen.Slå på tändningen,sätt på intervalläget.Öppna huven,och kolla upp vilket nr torkarsäkringen har och börja tryck och vicka (ev. lite 5/56). Lycka till! BMW fûr allè |
|
|
Verkar som glapp någonstans. Sitter kanske någon resistor/motstånd som används vid låg fart på torkarna. Tror att det i så fall är inbyggt i torkarmotorn. Ta isär kontaktstycken och spraya med elektronikrengöringsspray. Mät om det finns spänning på olika stift framme vid torkarmotorn vid olika lägen på spaken. E30 torkaranordning:Länk E36 torkaranordning:Länk Här hittar du en del reläer till E36, såg inte något till torkarna så här direkt: Länk AE |
|
|
Hej Tackar för svaren först o främst. men hur kommer man åt torkarmotorn utan att riva ner halva bilen? De har ju byggt bilen runt torkarmotorn känns de som... Jag har mätt upp spänningen på alla säkringar o allt är ok, vill gärna veta vart reläerna sitter till den... |
|
| Sen undrar jag vad ZV-modulen som sitter på höger sida fram, under handsfacket mot ytterskärmen gör för nåt? Styr den bara c-lås eller har den med torkarmotor att göra med? | |
|
Pratade lite med en kille som jobbar med BMW. Han trodde de kunde vara själva torkarmotorn vars släpringar hade gett upp eller blivit korroderade på nåt sätt. Är de nån annan som har haft liknande bekymmer o bytt motrorn o de har funkat sen? Vill inte gärna behöva plocke ner den om jag inte är ganska säker på de... |
|
|
Är de nån som vet om de är svårt att ta bort torkarmotorn eller kanske rentav har nån beskrivning hur man gör? De verkar som att de inte är nåt annat o göra...mer o mer pekar på att motorn är kass.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.