|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Har efter konstens alla regler försökt få ordning på min EDC III i Highlinen. Alla bussningar är bytta, finns inte en dålig del under bilen överhuvudtaget. Efter den sista genomgripande reparationen, fjäderben fram samt två bussningar, så vill inte EDC reglera ordentligt. Det finns ingen skillnad alls mellan S och K, den "sätter" sig inte heller när man bromsar. Den går inte i nödläge, men känns som om den är i S läge hela tiden... Har gjort otaliga DIS samt bytt FYRA boxar då alla inkommande signaler fungerar som de ska. En av de fyra boxarna går INTE i nödläge. Skrotade en box och såg att det sitter ett flertal elektrolytkondensatorer som hade läckt. Kan det vara problemet i samtliga boxar? Är ju säkert inte så svårt att få tag på motsvarande kondensatorer och löda i. Är det någon annan som har fler förslag till felsökning annars, eller en hel och 100% fungerande box jag skulle kunna få låna/köpa? Min Servotronic fungerar bara på det "vanliga" servoläget kan den störa boxen att tro att man kör tokfort hela tiden tro? Motsägs dock av DIS som säger att alla styrsignaler är ok... Däremot är det konstaterat att boxen växlar oerhört snabbt från K till S vid minsta håla i vägen, reglaget hela tiden i läge K, normalt? Hjälp jag blir galen! | |
Paap Reeder |
Iwarsson! Jag har en "lådda" som heter 37 15 1 137 150 och som skall passa E31 och E32 och kallas för EDC- styrdon. Kan det vara nått för dig? Verkar vara fabriksny och aldrig ansluten så den bör vara fräsch. Vad kostar en sådan? 100:- för packningsjobb och porto samt ... säg max 200:- för låddan ... om den ger dig ökad cruisingglädje och komfort under 2007! MVH /// Paap R |
|
Det är bra att du har något att göra på din fritid :) Men det är klart att sitter det elektrolyter i boxarna så kan dom åldras. Jag lagade moderkortet till en dator i förra veckan, med kass elektrolyter, sedan gick datorn fint igen. Den datorn var från 2000, så en box i bilen från -91... Tyvärr vet jag ju inget om mina boxar, men du kan annars komma förbi och låna dom, kanske är bra att prova med andra. Mina är ju nyare (från -92) Finns det schema på hur boxarna ser ut inuti? Själv har jag inte hunnit plocka isär EDC dämparna ännu, har fått ny kotte, kräver ju lite engagemang, men snart skall jag göra ett fint verktyg till att skruva loss toppmuttern på dämparna... /Mats J |
|
|
Paap: Thats the one! Du kan betrakta den som köpt! Maila mig på ulrik.ivarsson@kramnet.se så gör vi upp detaljerna... Mats: det borde väl finnas schema här är lite bilder så länge.. [url=Länk Och de kassa kondingarna: Länk Och anledningen till de suddiga bilderna ;): Länk |
|
Paap Reeder |
... går med posten idag. Mejlar dig! MVH /// Paap R |
|
Mats; Fan vad ofint av mig... GRATULERAR! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.