|
|
|
|---|---|
Ghost Rider |
Nån som vet om det går att eftermontera teefonen i BMW 120D eller är det svin dyrt? |
|
Den enda 'inbyggda' telefon som finns till 1-serien är, mig veterligen, Bluetooth-förberedelse. Drn kompletteras med snap-in-hållare för lämplig mobiltelefon. Bluetooth går att eftermontera om du har Professional-radio eller Navi, men det är rätt dyrt (räkna med minst 10.000) Dessutom är funktionen rätt så tvivelaktig - tafflig manövrering, dåligt med funktioner (inget sms-stöd t ex), usel mottagning med yttre antenn (sämre än med telefonen lös!) och, värst av allt, undermålig ljudkvalitet. Jag hade Bluetooth i min förra 120d, och blev mer och mer irriterad på den efter hand. Tror det är bättre att hitta en bra eftermarknads-montering. Antingen original till din telefon, eller någon som integreras snyggt i bilen. Dension och MDS har en del trevlliga prylar, eller så kan du göra som jag - köp en TomTom-navigator, GO 710 eller 910, som har integrerad Bluetooth-handsfree som faktiskt funkar riktigt bra! /// Gunnar E. |
|
|
Någon som är nöjd med bluetooth i sin 1 serie? Är det lika dåligt på alla BMW med bluetooth eller spec för 1 serien? Vore skönt med smidigtheten med svara med ratt knapp och bara prata när man kör. //Chiro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.