AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
680

vad ska man ta för 525a 88 reservdelsbil

T3
400
T34
525i-07
vad kan sälja en 525a 88 för . bilen startar men går inte på alla sex
en mekaniker sa att det kunde vara kamaxlen bara genom att lyssna på den
bilen har rullat lite över 19000mil tysk importerad dörrarna rostfria sist jag
kollade dom samt huv o lucka en del elfel i takluckan samt förardörrens elhiss trött bakre ljuddämpare rosthål annars inga andra fel vad jag kan minnas
Du kan ju lätt kontrollera kamaxlens skick genom o lyfta ventilkåpan, tar inte lång tid alls. Hade själv en bil tidigare med M20-motor (som i din) o där var kammen rejält sliten, några nockar var "borta" till 50% i princip, men bilen gick ändå på alla cylindrar. Men du kan ju även ha en/några brustna vippor (låter riktigt illa från toppen då) eller brustna ventilfjädrar(inte vanligt). Om jag vore dig skulle jag kolla upp vad felet egentligen är iaf, blir lättare att sätta rätt pris samt att köparen "vet" vad han köper, som det är nu kan det ju vara vad som helst, allt från en strulande injektor (enkelt o billigt) till en topprenovering/ny motor
T3
400
T34
525i-07
när man gasar up motorn till ca 3000rpm och sen släpper gasen så låter det som om någon sitter och slår med en hammare på ett städ ett par ggr
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Troligtvis viparm som är av men det skall låta mer än vanligt på tomgång också. Du får runt 3 för den. Kanske någon tusing mer beroende på vart i landet du säljer den, landbygd tenderar att betala mer för "skrot" om vi skall använda oss av ett sådant vitt ord.
Landsbyggd brukar ha mer plats för att lagra dessa eller tomt att meka på så dom slänger ihop en bra bil som någon stockholmare sedan kommer och köper =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.