AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.408

måla om bromsok på en Z4

hej. jag undrar om någon har målat om sina bromsok eller har tips på hur man ska gå till väga. alla tips uppskattas. jag har en Z4 3.0i, sterling grå med röd klädsel. hade varit snyggt med röda bromsok med tanke på att man ser de ganska bra genom mina 19" fälgar... tacksamför alla svar o tips

ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
Ta bort fägarna, rengör oken. Antingen plockar du bort oken eller låter dem sitta fast. Sedan målar du dessa med värmetålig färg, ex. Hammarlack.

Mvh.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Jag gjorde detta i somras, skruvade loss oken och hände upp dom med ståltråd under målningen. Rengorde oken med borrmaskin och stålborst trissa, stålborste och rengjorde med thinner innan jag lackade dom med röd bromsoks färg som finna hos biltillbehörs affärer.
Finns lite bilder från arbetet här: Länk

Ett riktigt lyft för totalintrycket på bilen :)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
har gjort det på min också, köp Folias två komponent färg där får du med rengörningsmedel och färgen som du kan pensla, funkar klockren
enbit vad har du för fälgar då??? det dåliga är att om du har små bromsskivor och ok så är det ju inte värsta iden att måla dem för det ser bra fult ut
tack för alla svar.det är orginal oken jag tänker måla om. mina fälgar har jag köpt genom en firma som heter nya vulk. de heter monaco och finns på denna länk Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.