|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en 525 e61 och har nu hittat två fina objekt: Bil 1: SV-såld, m-paket, 3500mil och HIFI, lilla klimatanläggningen, tidig 05a Bil 2: Import, 4500mil, TV, navi prof, läder, automat, pdc, utökad klimatanläggning, panorama, sen 04a Båda två ligger på samma pris. Vad tycker ni?? Hur mycket förlorar man i andrahandsvärde på en import jämfört med sv-såld och vad står högst i pris om några år, m-paket eller mkt utrustning?? Tacksam för alla svar | |
|
Sv-såld går bättre hem hos större delen av befolkningen och M-paket gör så mycket för utseedet så jag satsar min krona på det. Thepe |
|
|
Det känns lite som det är två olika bilar valet står mellan.... Manuell med M-paket och inte mycket lull-lull, eller automat med skinn, TV, Navi osv. Vill du ha en sportig bil, eller en 'komfort-glidare'? Sen tror jag ju personligen att svensksåld/manuell/m-paket kommer att vara lättare att sälja när den dagen kommer, och sannolikt också ha tappat mindre i värde. Men, som alltid, det är den egna smaken som avgör vad man vill ha - köp den du själv gillar bäst, helt enkelt! /// Gunnar E. |
|
| Kolla vilken motor som sitter i den med m-paketet. Nya 2.5L på 218 kom nångång under 2005 i 5-serien. Vilken bil du ska välja kan bara du svara på. Ett tips är ju att köpa den som ger bäst magkänsla. Du ska ju trivas med bilen och inte önska att du valde den andra. | |
|
Svårt val, precis som övriga säger så är det lite sport vs glidare. Ett problem med M-sport bilen är avsaknaden av automat vilket verkar göra nästan lika mycket som M-paketet på andrahandsvärdet, åtminstone under de första åren (jämför med E39). Har erfarenheter av E60 525 med gamla motorn och den kändes inte särskilt sportig. Eftersom jag är en "ung gubbe" och gillar glidare så hade jag nog lutat åt Nr 2 med automat, skinn, panoramatak mm, men hjärnan i detta fall hade nog valt den svensksålda ändå :-) |
|
|
Tack för svaren. Är 192hk motorn på båda. Vet att det är två olika bilar men är tyvärr svårt att hitta en med m-sport och lite utrustning till ett vettigt pris... Förlorar man så mkt mer i andrahandsvärde på en import även om den är lite mer än 100 000:- dyrare i nypris? |
|
|
Oavsett vilken du väljer kommer den att tappa en stor del av värdet på några år och då är förmodligen prisskillnaden försumbar i förhållande till totala tappet. Alltså välj bilen som du vill ha den och fundera inte alltför mycket vad nästa spekulant vill ha. Skall du titta bilen eller åka skönt i bilen? Jag själv skulle definitivt valt bil nr 2. Själv är jag dessutom av åsikten att standard bakstötfångare är mycket renare och snyggare än babianaschelet som m-paketen har på både e39 och E61 (Ja, jag vet att jag svär i kyrkan nu :)) **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
|
Håller med Mats, bakstötfångaren org, är mycket snyggare än M paketet. Jag tror jag hade valt alt. nr 2. TV, navi prof, läder, automat, pdc, utökad klimatanläggning, panorama tak är så väldigt mycket trevligare än ett sportpaket. Visst du får standard stolarna i denna bil, men jag tror att du får mest glädje av denna bil, dels att den inte är sänkt, har navi, utökat klima (std. ser ju gräslig ut!), det är sånna saker man behöver vid vardaglig körning. Om det bara är själva M-paketet utvändigt du vill ha kan det ju alltid eftermonteras till en förnuftig peng. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.