AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
989

320 motorproblem (startproblem)

El
2
El79
BMW 323 -79 (Isbil)
Tjena hallå...

Har just köpt mig min första bmw, en 323i -79 som jag ska ha å köra på isen med.
Motorn ska vara från en 320 (typ -84-87).
Men nu till mitt problem, när jag ska starta den så vill den bara inte starta. Den går igång om jag bogerar den ett tag (måste hålla full gas) eller tar hjälp av lite startgas. När man fått igång den så måste man hålla lite varv på den annars dör den direkt. Under 1500 varv dör den på en gång. Men på högre varv går den bra.
Har tömt tanken på den å hällt i ny soppa bara så man vet att det inte är nåt löjligt fel som att soppan är gammal.
Nya stift sitter i så det kan inte vara det felet.
Skulle ju tro det är nå fel med bräslet men var ska man börja leta??

Är tacksam för tips om var, hur man ska börja...

//Nybliven BMW ägare...
kolla om bränslepumpen går om inte kolla bränslepumps reläet...
El
2
El79
BMW 323 -79 (Isbil)
kollade bränslepumpen + relät, allt verkar funka.
Hittade felet på den idag, det var vakuum slangar som var trasiga, å då får den inte nå soppa eftersom insprutningen har nån vakuum historia.

Nu startar den fint men det verkar ändå vara nå fel på den, när man har den på tomgång å varvar upp den är det inga problem, men när man belastar den å varvar upp den så verkar den inte mata tillräckligt med sås, den dör på höga varv.
Har ni nån idé vad det kan vara för fel nu?
Hade tänkt kolla upp spridare å sånt när jag får tid men ni får gärna komma med fler idéer vad det kan vara för fel...
luftmassemätaren?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.