|
|
|
|---|---|
larsgustavsson |
Vilka faktorer gör så att airbagen löser ut ifram? Har precis kört in i en traktor bakifrån som körde framåt , blev bländad av solen . Jag hade en hastighet av ca70km/tim och traktorn ca 35km/tim , hela fronten blev helt intryckt men inte en airbag löste ut mycke märkligt tycker jag.Bilen blev bärgad från platsen är ej körbar.Lykligtvis klarade sig hela familjen.Bilen är en 530 touring -02. Men varför löste inte airbagarna ut? |
|
Först beklagar olyckan såg bilderna på wighsnews.se, en Opel Vectra krockad visst också med traktorn. Blev du eller någon i famlijen skadad? Om inte så fungerade krockskyddet i BMW: n, airbags ska bara smälla vid behov och ju modernare bil desto mer sannolikt är det att airbagen inte smäller. Två ungefär lika allvarliga krockar med var sin E34 inblandade gjorde att 90: as airbag smällde medan 95: an inte gjorde det och en 02: as E39 har mer avancerat system, så jag skulle säga att din E39 fungerade som avsett. Stephan |
|
larsgustavsson |
Hela familjen klarade sig oskadd , två små i bak en bakåtvänd i mitten och en framåt vänd brevid+frugan.Fortfarande funderande på airbagen varför den inte aktiverades vid en sådan kraftig smäll.Hur kraftig smäll måste till för att airbagen skulle lösa? |
|
Med tanke på att smällen blev i 35km/h är det inte så märkligt. Hade du däremot frontat med traktorn skulle jag bli fundersam. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Skit i att fundera så mycket på varför airbagen inte löste, fundera istället på vad som kunde kommit ivägen istället för traktorn. Jävla klant som kör utan att se vart. | |
|
Vad menar du men köra utan att se vart? Han skrev att han blev bländad. Systemet i bilen avgör om airbagen ska lösas ut eller inte. Även vid en kraftig smäll så behöver inte airbagen lösa ut sig. Systemet avgör om airbagen ska lösas ut. I detta fall så verkar det ju som om dte inte behövdes. |
|
|
Robert, var det inte du som hade krockat med brorsans 328 eller något ett tag sedan? Jävla klant som krockar lånade bilar! // MVH Jocke |
|
|
Jag ber om ursäkt för att jag uttryckte mig plumpt. Visst fan kan man krocka, det händer alla. |
|
|
"Visst fan kan man krocka, det händer alla" Även de som är i er ålder? de trodde jag inte.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.