|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
DSP och optimering av ljud i olika miljöer är knappast nåt nytt, man kan skapa imponerande ljudkvalitéer även med små enheter. Lyssna på Bose Sound deck, JBL Radial eller Altec Lansing IM7 tillsammans med iPod ellervarför inte Apples egna iPod HiFi. Eller t.ex Yamahas lilla hemmabiohögtalare som sprider ljudet lika bra som ett helt surroundsystem. Detta skall nog inte blandas samman med de morphade prylarna som BMW visar i sin film. Varför skulle man t.ex vilja ha en burk med dubbla objektiv och en stor ratt imellan dessa? FP |
|
|
De kanske är ett hologram så man kan få en liten dansös på instrumentpanelen ;) |
|
| Nu är det mitten av januari. Ingen som sett eller hört nåt? | |
|
Kanske något liknande det här: Länk Dvs en monitor i bilen av något slag blir kravet (antingen färg HUD eller vanlig plattskärm) Vore coolt om dom lyckas göra en IR-kamera med HUD så det blir som augmented reality att köra 8) |
|
| Nu har det gått 2 v. sedan mojängen dök upp. Vad väntar man på hos BMW? | |
|
Med risk för at idiotföklara mig själv: HALLÅÅÅÅ efter introt får man ju välja vilken "sak" man vill ha, tre dörar eller fyra. Det hela handlar väl bara om en möjligen "faceliftad" 1 serie. Kaske md roliga prlar inne i bilen, men inte mycket mer än så... *BAWORAK* |
|
|
Ja, det är 1-serien som är "prylen". Ganska kul faktiskt. /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
| Vilket antiklimax :-( | |
|
Hrm...) FP |
|
|
Lite läskigt att jag nämde augmented reality och att dom nu har en video om det på bmw.com: Länk Trodde dock att prylen skulle innehålla en Microvision-projje 8): Länk --- Min blog: Länk |
|
|
Googlar man på Microvision och BMW så har dom tydligen haft lite samarbete 2002: Länk --- Min blog: Länk |
|
|
Jag hade rätt! Vad vinner man? |
|
|
*Jag hade rätt! Vad vinner man?* En hemlig pryl! |
|
|
[bingolotto]En hemlig låda änna![/bingolotto] :) /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Nu är vi en bit in i feb. Blev det nån ny hårdvara eller bara lockelse? Grejorna från SE är ju "bara" nygammal DSP för ljudanläggningar, hur blev det med ny h/w hos BMW? FP |
|
|
Smart sätt av BMW att få uppmärksamhet iaf... har läst om den hemliga prylen på massor olika tekniksidor etc... jag tycker dock att det är riktigt sunkigt av BMW att inte lyckas uppdatera sidan med den nya modellen eller ngn form av produktbeskrivning öht... trycker man på 1-serien i menyn så fins inga tecken på att den nya ettan är här... trycker man dessutom på aktuell produktkatalog så kommer nåt gammalt upp där inte ens 130 finns med... tråkigt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.