|
|
|
|---|---|
| Jag har bytt däck på min 530 d touring e 61 och nu säger datorn att det är punktering hur gör man? tacksam för svar | |
| Läs instruktionsboken, du måste initiera om däcktrycket via iDrive. | |
|
Nåja, jag kan vara lite snäll. Info, vehicle settings, RPA, sett tyre pressure, YES/NO |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska väl kalibreras om eftersom däckstrycket varit utanför limitgränsen, nått du gör i färddatorn/idriven förmodligen , så det blir nog att plocka fram instruktionsboken. (Om du nu inte bytt till andra hjul utan sändare.) ///MVH Hasso Länk |
| -04 hade inga sändare. De använder ABS sensorerna. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja just det stämmer på de nye, det är ingen däckstryckskontroll utan mera "punkteringskontroll" . Använder ABS/DSC sensorer diagonalt på två hjul för att jämnföra hastighetenskillnaden som blir vid för stor skillnad på däckstryck. 30% skilllnad ger indikering "Customer must monitor tyre inflation pressuare themselves on a regular basis" Sjunker däckstrycket lika på alla fyra så ges ingen indikering. ///MVH Hasso Länk |
| Tack jonasjonas det funkade | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.