AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.355

Bensinlukt ?

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Nån som känner igen detta?:

Vid kraftig acceleration följer Bensinlukt (efteråt)
sitter kvar runt 30 sekunder...

Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
jag får kraftig bensinlukt när jag står på tomgång efter att ha kört kortare sträckor kan vara liknande problem

kim
ett vanligt fel på bilar som är runt 10 år är att bränsleslangarna i motorutrymmet har torkat och börjat läcka, i mitt fall hade jag rätt mycket bensinlukt i bilen framförallt när man stod på tomgång eller vid ett rödljus, jag bytte dom ledningar som fanns i motorutrymmet och vips var problemet borta. men en 540i från 96 borde inte ha dessa problem tycker man.

Surfa in på www.bimmer.tk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
540is.Kan förnärvarande inte accelera som du så jag har väl kanske inga ideér:)))
Kan det var så att det går mera överflödig bensin tillbaka i returledningen när man släppt av och nån typ av läckage där som inte märks vid normalkörning??

MVH
Hasso
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
BMW själva hade givetvis någon teori om att kompressorn ställde till det, men den pumpar ju luft och inte bensin... så jag fattar inte riktigt hur, det lär finnas något kolfilter i fram som kan bli "mättat" - nån form av avluftning från tanken ??
Helt klart tror jag att returen är iblandad....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Typiskt märkesverkstads kommentar när dom inte kan
ta hjälp av datorn för att hitta fel.
Undrar vad ommappningen har för betydelse,mera soppa
kan jag tänka mig vid fullt kompressorblås dvs plattan i botten, ta ett snack med norrmännen om dom har ngr ideér, det måste ju gå åt en del mera bränsle för att kunna få rätt bränsleblandning vid fullgas eftersom man tillsätter mera luft under övertryck,så det kan kanske vara så att returen inte hinner med att svälja tillbaka bränslet när du släpper av. Mina egna teorier
men kanske nått om kan sätta dig på spåren.

MVH
Hasso
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Japp tror du är inte på rätt spår returen verkar ha en t-koppling till ett kolfilter för att man inte skall kunna få vacum i tanken -verkar som soppan trycks ut där på nåt sätt. undersökning pågår.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.