|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken, har en 320d, tror inte funkar den funkar men tänkte att den kanske hoppar igång om man tvättar den. är det dumt? | |
|
E rätt dumt eftersom att du har hela styrelektronik osv i själva givaren! Vad du sen har tänkte o tvätta vetitusan, är nog något större fel om du har skit i själva massmäthuset. Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
antar att du menar luftmassemätaren (massflowmeter) också!! Ganska stor skillnad där! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Prøv å bestille en ny en fra www.airflowsensor.nl Bestillte min i dag 125euro inkl frakt..... ca 1100 nrk Bmw pris ca 4000.-?? |
|
|
ultraljud lr nåt sånt har jag för mig men av egna erfarenheter så har inte jag lyckas få "igång" dom igen på div bilar.. |
|
| tror jag hoppar över allt sånt här, är nog lite för mycket pengar att förlora. låter verkstad kolla på det istället. | |
|
Jag har provat att tvätta den och det fungerade, själv fick jag tipset ifrån en som också hade tvättat det med lyckat resultat. men man får absolut inte ta på själva givaren med fingrarna utan bara spola den i varmvatten under kranen. |
|
|
okej, du tog bara bort den då och sedan tvättade den lite, sitter ju i kabeln så måste ju vara svårt att få den till kranen?Vad hade du för symtom på bilen som gjorde att du tvättade den? mvh |
|
|
Man kan spraya brekleen (inte säker på stavningen) genom lmm. Det tipset fick jag när volframtråden hade fått filter olja på sig. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
okej, va är det för medel? var finns det att köpa? mvh |
|
|
Crc bräkleen heter det, finns på de flesta ordentliga mackar och tillbehörsfirmor. används för att rengöra bromsskivor och svänghjul från oljebeläggningar osv. |
|
|
Precis, så heter det. Fick tipset av Jörgen Weiss (har jag för mig han heter) på JWR när han chippade min E36 på Its Fun. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Va borta och köpte en "Crc bräkleen", skruvade sedan bort lmm och vräkte på medlet. Jag körde för nått år sedan med öppet inoljatsportfilter och oljan hade tydligen fasnat på sensorn/givaren. Men efter motorbytet för ett par månader sedan så har jag bara använt orginal luftbox och filter. Hur som helst så kunde jag se att en hinna med skit avlägsnades när jag sprutade på medlet. Kopplade sedan bort batteriet, om det nu har nån betydelse i ett par timmar och sedan vart det bara ut och köra. Innan så märkte jag att bilen liksom tvekade lite när man gasade fullt, nu drar han jämt hela tiden och det känns som om en hel del hästar har hittat tillbaka till stallet igen! =) Gjorde även en Omega behandling härom veckan med 907 och 909 + ny bra olja, vilket gjorde susen. |
|
| då blir det att köpa en sådan burk imogon då och prova, tackar så mycket för tipset. | |
| Hvis du leser på burken (crc) vil du se at den er for å rense lfm, ikke hfm som sitter i 320d om ikke jeg tar feil.(Hot film meter). | |
|
aj då...det var inte lätt att läsa tyvärr, men jag är dock dålig på det i och för sig, säger det inte för att vara taskig utan för att jag gärna skulle vilja veta vad det står så jag inet missar något. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.