|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Sota M: Nja, tror nog inte att en manuell 330 är långsammare 0-200km/h än ST220. I testet du länkar till gör ST220 0-200km/h på 24,75s och en 330 AUTOMAT gör samma sprint på 25.7s (15.7)Länk . När Sport Auto testade ST220 fick de 29.9s! Konstigt att det skiljer så mycket på en orginal bil. Skulle varit kul att se ett test med en manuell 330, 0-200km/h. Någon som kan hitta det? Mvh Jimmy |
|
|
Japp här finns en MPEG på 26 MB: Länk Svekke |
|
|
Jimmyboy: Det är mycket möjligt att en manuell 330 kan komma under 25sek. Jag har dock ännu inte sett något sådant test och du får gärna posta siffror här om du hittar ett test. Faktum är att TV-testet med 330n med smg-lådan har bland de lägsta 0-160 tiderna, om inte den lägsta tiden, jag sett för en 330 e46 så mkt snabbare än så kanske är svårt att komma. Fast en sekund hit eller dit kanske inte är så viktigt... ;) Var det en kombi, sedan eller halvkombi som testades i SportAuto? Kan det vara viktskillnader mellan de olika varianterna som spökar till tiderna onormalt mycket? Eller så är det kanske Teknikens värld som fått fram väl positiva siffror... T4 -99 |
|
|
HEJ Var mycket nöjd med min ST220-02a som jag köpte ny och hade i två år. Aldrig ett fel. Fint klipp i motorn. Härliga Recarostolar.Läder. Inget gnissel -oljud någonstans. Mkt bil för pengarna,gav 255.000 2002. Dock billig känsla i inredningen.Och som Arese sa torque steer finns. Jag köpte en V50 efter den och den hade inte samma ON känsla i motorn(T5) |
|
|
Hej ! Jag går i funderingar att köpa en Ford mondeo St220 sedan själv.Att klaga på Forden är dåligt.Var en dag och prova en 330 01 coupe ,efter 1kil tändes en lampa som visade sig vara fel på belägg,2 kilomter efter tänds motor lampa som visar att det e för lite olja eller vad det nu är,efter 10 min så tänds varnings motor lampa sen efter 1 kilmoter ytterligare så går bilen till slut känndes det som på 3 cylindrar ,ingen kraft eller nåt. Med detta tänker jag inte säga att Bmw e skit men en sak vill jag säga att alla bilar har sina positiva och negativa saker.Och det är inte bara Ford som har problem med sin kvalitet. Sen får ni räkna med att St220 e riktigt fin bil för pengar. Hej SotaM När det gäller prestanda på St220 så denna test som Sportauto har gjort på mondeo var det en 05 6 växlars låda sedan,och Teknikensvärld har gjort det på en 5 växlars låda hade jag för mig.. Med detta vill jag säga att med en 5 växlars låda når man med 4an 200 km/h och med 6 växlars låda gör man inte det ,så där tappar man på växlingen samt detta som återstår kvar till 200 km/h. Sen måste jag säga oxå att jag har gjort lite tester med 5 växlars låda 100-200 km/h den gick som bäst 17 sec och som sämst 17.5 mättningar är uttförda med stopuhr blött väglag,en pers i bilen samt 18 tum hjul.Klarar en 330 detta på mindre än det så är St220 bakom.Tror att det är jämn match mellan dem bilar dock inte från start då St220 har inte så mycket att hämta mot en bakhjulsdrifen bil. Mvh |
|
Lars Jakobsson |
Jag skulle personligen aldrig gemföra en Ford och en BMW, dom spelar inte i samma div. Speciellt inte 330 och Mondeo modellerna.. |
| Nu vet jag inte så mycket om Mondeons kvalitet, men en blå st220 kombi är faktiskt riktigt snygg och de verkar gå helt ok. | |
|
Gti-manen> Det låter som en rimlig förklaring. En växling i de farterna, med efterföljande effekt-tapp pga lägre varv, kostar en del i tid. Jag tror också 330n och st220n har snarlik prestanda. Konstigt vore väl annars eftersom de har snarlik effekt och snarlik vikt. Gemensamt för dem båda tycker jag också är att det inte känns som att de accelerar särskilt snabbt när man sitter bakom ratten fastän mätarnålen uppenbarligen rör på sig relativt snabbt... Kan iofs bero på att jag är lite yrkesskadad efter många år bakom ratten på ketchup-turbobil... ;) Lars Jakobsson> Jag kan till viss del hålla med dig eftersom Mondeon storleksmässigt, särskilt kombimodellen, snarare borde jämföras med 5-serien. Men även där blir jämförelsen något skev eftersom 5serien är mer åt det komfortorienterade hållet och inte erbjuder samma kördynamik som st220n så 3serien, och i synnerhet 330n, är ändå kanske mer av samma biltyp och med samma prestanda. Naturligtvis har Bmw högre kvalitetsskänsla på inredning, reglage m.m. men i utbyte får du 2-3år nyare bil för samma peng om du istället väljer ford. T4 -99 |
|
Lars Jakobsson |
Känns som känslan i bilen är viktigare än hur gammal den är.. Men alla är vi olika :P |
| Emma-Maria: Jag har sökt lite på Blocket och hittat st220 från 119k och uppåt. Mycket bil för pengarna. | |
|
F ixa O och R eparera D agligen F ix O r R epair D aily |
|
|
Det beror väll på vad man vill ha för bil? En snabb bil för pengarna eller kvalitets känsla för pengarna. Tycker inte man kan kombinera det i forden. Det är en personlig åsikgt som anvgör vad man köper. Har man suget efter en ford o köper nåt tannat kommer man säkert ångra sig efter ett tag och tvärt om |
|
|
Min första BMW (1997) fick ersätta en Ford Sierra, och det har jag aldrig ångrat, har efter det faktiskt bara köpt BMW. BMW CS #5206 |
|
|
B ogseras M ed W ire |
|
| Breake My Window.. | |
| BYT NU FÖR H********** ALDRIG EN BMW MOT FORD!!!!!! | |
|
hehe jag heter Byman i afternamn..altså kör jag bmw:) Byman Most Wanted haha |
|
| Rousch, Shelby, GT40/GT slår de flesta BMW ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.