AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.837

Byta ut BMW:n mot en Ford?

Sida 2 av 3
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Hasso!
Måste ha varit en 429 CobraJet snurra du blandar ihop med en 426Hemi kanske!? =)

Jag har haft ford en gång för länge sedan,men med tanke på erfarenheterna denna gav mig så bestämde jag mig....aldrig mer!
Men i sommras,under semestrande i Spanien,så hyrde jag en Focus combi dieselturbo.
Jag blev faktiskt ganska förtjust i bilen men,den gamla forden har satt djupa minnesmärken i min själ!
Men jag kan inte säga att mitt BMW ägande har varit helt bekymmersfritt heller!
Men ljudet från en BMW sexa är helt enkelt trollbindande!!! =)

MVH Patrik

Ögonstenarna:Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Kollade läget lite grann på nätet, Hasso.
Såg nu att Ford tydligen haft en 429 Hemi!!!!! =)
Man lär sig något nytt var dag!
Trodde bara Bossen fanns med 302:a faktiskt!

MVH Patrik

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Vad det gäller motor och kraft så verkar den iaf spöa och daska en 325'a på fingrarna! Se här:
Länk

Och när standard mondeon sattes mot motsvarande BMW (318) i topgear, så hade den såpass fin balans att den tog hem även detta möte.

// MVH Jocke
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag är förvånad att inte Forden slog 325 hårdare! Lite svårt att avgöra riktigt på filmen dock.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Patrik: När det gäller USA Ford ska man ha väldigt torrt bakom öronen innan man ifrågasätter :DD 429 Boss hemin har ventiler som kaffefat, en tennisboll går in i insugningkanalen på toppen. Den råkade kröka en del ventiler så jag så den även isärplockad. typ mer än 30 år sedan. En 500 exemplar byggd bil.
För övrigt finns det en hårt trimmad 302 Boss som polaren servar i stan, ryggraden skakar!!

///MVH Hasso
Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Hehe!
Hasso, jag vågar nästan påstå att man blivit torr bakom öronen vi det här laget,med en uppväxt med en storebror med Wheels och Power prenumerationer,blev man hyffsat påläst som barnunge!
När klasskamraterna pluggade Geografi så pluggade man själv motorvolymer från de olika större amerikanska biltillverkarnas sortiment.
Men med tanke på hur länge Ford,Dodge,Chrysler och Chevrolet har hållit på inom motorsporten så dyker det upp nya överaskningar hela tiden! =)
Men jag kan säga att jag är smått avis på dig, då du hört en 429Hemi live,men inte jag!!! =)

MVH Patrik

nybeemer
Hasso:
429:an satt den i en mach1?

Åkte som grabb en mustang med 429:a och manuell som inte var någon vanlig 429:a

Jag minns hur den burna vilt på trean vid en omkörning.

Nån gång inan bensinen är slut måste jag ha en riktigt fet V8 bil eller båt
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Något att tänka på är att Fords sexa är betydligt mycket törstigare än motsvarande hos BMW.
Ma
103
MaskinJunior
320d E46 -00
(Volvo 360 -85)
Jeremy Clarkson uttallade sig såhär generellt om amerikanska prylar, främs bilar: Landet har (jämfört med Europa) ingen historia, så inget som skapas här är tänkt att bestå. Där av den dåliga kvalliten.

Ock jag tror att det ligger något i det, Amerikanska bilar är personliga och tänkta att förbrukas av förstehandsägaren, dvs, efter 5-6 år så är dom slut och tänkta att skrotas, Medans vi i europa i större utrstäckning kör begagnade bilar vilket ställer högre krav på kvallitet och andrahandsvärde.
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Finns nog mer femtiotalsjänkare kvar än Bmw MaskinJunior. De bilarna hade både kvalitet och motorer. Medan vi här i Europa fick nöja oss med folkvagnar på sisådär 32kusar.
Ni
221
Nick3
318i-91
Hej jag funderar på samma byte en kombi som står i piteå en bekant säljer den en mycket trevlig och prisvärd bil massor utrustning för lite pengar ;-)
Lars Jakobsson
Man får vad man betalar för.

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Följ ditt hjärta.

/Lars

Vägen är målet.
Ro
66
Robert Thorsson
M5 2002 Chiarettoröd
att fråga om ford på ett bmwforum är som att fråga Bin Ladin vad han tycker om Bush
Ro
66
Robert Thorsson
M5 2002 Chiarettoröd
att fråga om ford på ett bmwforum är som att fråga Bin Ladin vad han tycker om Bush
Tack för alla tänkvärda synpunkter. Jag ska ta mig en funderare så får vi se vad det blir.
Provkör och testa! Om du tycker om Forden finns det ingen anledning att avstå från köpet enbart pga av att det är en ford. Mondeon är både större och billigare än 330n och någonstans måste det lägre priset naturligtvis märkas i form av tex. materialval i reglage m.m. Personligen tycker jag dock inte Forden har sämre "kvalitetskänsla" än tex Saab 9-3.

Prestandamässigt ligger St220 i nivå med 330 och 325 har inte mycket att hämta där. I teknikens Värld avverkade St220 0-200 på under 25 sek och en 330 e46 gör förmodligen inte det. I länken nedan hittar du just ett test på st220.

Länk
"Jeremy Clarkson uttallade sig såhär generellt om amerikanska prylar, främs bilar: Landet har (jämfört med Europa) ingen historia, så inget som skapas här är tänkt att bestå. Där av den dåliga kvalliten.

Ock jag tror att det ligger något i det, Amerikanska bilar är personliga och tänkta att förbrukas av förstehandsägaren, dvs, efter 5-6 år så är dom slut och tänkta att skrotas, Medans vi i europa i större utrstäckning kör begagnade bilar vilket ställer högre krav på kvallitet och andrahandsvärde."

Inte för att förstöra denna tråd något mer, men det var fanimej bland det dummaste jag läst på länge.
Hur kan det isf komma sig att många äldre jänkare står skyhögt i värde? BMW om något märke tappar ju offantligt mycket i värde. Se bara på t ex M5 E39.

Dessutom så finns det flera modeller som fortfarande existerar efter 10, 20, 30, 40 ja t om 50 år i USA. Samt den väl så berömda och beprövade V8-an. Så varken Jeremy Clarkson eller Maskinjunior verkar ha en susning om vad dom pratar om.

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Varken Jeremy Clarkson eller tv-programmet Top Gear ska tas på fullt allvar. Både Clarkson och programmet är lättsam underhållning snarare än seriös motorjournalistik.

/Lars

Vägen är målet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.