|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Robert J, det låter lite underligt. standardchassit är enligt min mening komfortabelt, medan sportchassit verkligen är hårt. kan de verkligen ställa luftfjädringen hårdare via DIS? men det vore ju kanon i så fall, då är det lätt att bygga om en vanlig. är det någon som kan bekräfta Roberts efterforskningar? Mvh Johan |
|
Hej, jag tror inte att det stämmer, samtliga chassidetaljer inklusive bussningar och annat jox har andra artikelnummer om man söker på real OEM. Det är massor som ska bytas (men mindre på e61 än e60) och det är dyrt (15k) att göra i efterhand. Sachs performance sänkningssatser är billigare till e61 än e60. /M Min bil: Länk |
|
| Har man inte den utökade ACC:n så får man endast friskluft i baksätet, dvs utan temperaturkontroll. Efter att ha kört runt i Europa i sommras i 38 grader i skuggan med barn i bilen så tycker jag att iskall luft i baksätet är ett absolut krav. Vi fick stå och "kallköra" bilen, en Saab 9-5 med ACC även till baksätet, innan familjen kunde kliva in i bilen. | |
|
M paket till E60/61 är verkligen snyggt, men jag tycker att bilen blir ganska hård också. dock uppväger snyggheten komforten ;-) Navi PRO eller inte ? Jag tycker det är dyrt, men vad ska man annars använda iDriven till ? Det är ju inte kul att bara ha OBC till höger ? Visst har Tomtom och Nüvi bättre funktioner, till och med bättre grafik och är snabbare, men det är ju inget snyggt. Dock är det snyggt att ha allt inbyggt i bilen. Vi saknar visserligen några funktioner i bilens navi, men skulle aldrig köpa en ny bil utan org. navi, då det byggs in så snyggt, lika så med bluetooth! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hej HAr i sommar kört en del i Los Angeles och San Fransisco, beställde hyrbil med navi, efter ett par dagar gav vi upp och använde den aldrig mer. Orsaken var naturligvis hanteringen + att tillfälliga omläggningar i trafiken gjorde den obrukbar. ALDRIG att jag lägger 20' på ett sådant tillbehör |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Håller med BMW530d, efter att ha jämfört Nüvi 660 under 14 dagar i Florida med BMW's originalnavi så skulle jag aldrig lägga 22300 kr på det sistnämnda. den enda anledningen vore en snygg montering i så fall, men det går att fixa till så att Garmin-monteringen blir hyfsad. hellre eftermontera ett radionavi, det finns på skrotarna för 5 lappar. mvh Johan |
|
Har själv standard AC, och tycker detta räcker till. Kyler nog pá sommaren och värmer samt defrostar ypperligt vid vinter samt fuktigt väder. Enda är att (som nágon skrev) är ju att du fár skruva manuellt. Och när man är ute med kärringen sá blir det diskussioner om temp :>. Tror inte att detta páverkar pris eller försäljning som begagnad. Om du byter in bilen hos din BMW handlare dvs. Lycka till! marineutter |
|
| Vad är det för något i baken som hör till sportchassiet? Det finns inget att byta där för att göra den hårdare då den vilar 100% på luftkuddarna. När man sänker en E61 så är det bara framfjädrarna man byter, bak ställer man om nivågivarna. | |
|
Vet inte men kan det inte vara så att bussningar, stag, krängningshämmare etc skiljer? /M Min bil: Länk |
|
| Den blir inte styvare i baken rakt upp och ner av krängare, stag och bussningar, bara när man tar kurvor. Det är fortfarande gummiballongerna som bestämmer hur hård fjädringen skall vara. | |
|
OK, det stämmer säkert. Jag tycker hursomhelst att e61 med m-chassi är helt lagom hård/mjuk, mycket bättre även komfortmässigt än min tidigare e39. M Min bil: Länk |
|
| När jag köpte bil sa min kompis som jobbar med bilar på Volvo att han skulle välja den utökade kliman om han bodde i öknen och den gav större effekt :) Det funkar bra på sommaren förutom ibland vid kallgrader då man måste köra manuellt för att få bort is på rutan.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.