|
|
|
|---|---|
|
Skall man komplettera med Alpina-stripes om dom saknas, tycker Ni? På vissa modeller, tycker jag personligen. Och på vissa inte. Men hur lyder expertpanelen..? Hur ser allmänhetens uppfattning ut gällande dom där egentligen..? Personligen skulle jag inte plocka bort dom, i fall dom satt på. Men ska man bemöda sig med att försöka få dit dom..? Säkert inte lätt... Mvh Axaragge | |
|
Hej Är ju ingen expert. Har den levererat utan dekosetet så ska den inte ha det. Och kletar du på ett så kommer du säkert få höra att det inte sitter rätt. Fina bilar du har /Nathi Utan Dekoset |
|
| vilken av dem är det du tänkt o sätta dekorerna på??? och vad är det för färg på dina bilar??? håller med nathi fian bilar de där :D | |
|
Tackar för komplimangerna! B5'an är mysticblåmet (något åt det mörkare hållet, kan man säga). B3'an och Mercan är båda silvermet. Men är väl lite osäker på om Mercan ska ha dom där strajpsen, heh hee. Nä, det handlar alltså egentligen om man ska komplettera med det där på B5'an, och i så fall givetvis stripes i silver... Axaragge |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Sätt dom på mercan det förvillar dom flesta :-) Haha Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Personligen hade jag nog låtit sätta dit stripesen (professionellt) på B5:an, endast. Dessutom vill jag att det ska stå "Alpina" - i silver - i framspoilern, och det gör det väl inte heller nu?... Det ska ju synas att det inte är en 520 du kommer med, för dom som inte har hörseln till att skilja på detta :) OT; är det våra vänner på Brabus som moddat din Merca btw? |
|
| Nej, guldstripes är ju så mycket snyggare! Och det är klart du ska låta någon firma montera stripesena. | |
| Benägen att hålla med om guldstripesen...men sedan kom jag på att det krävde guldfälgar = lite för pimpigt på en (modern) Alpina?! :) | |
|
Jodå, faktum är att jag har låtit måla i "Alpina" fram med silverfärg. Det tyckte jag var ett måste... Och självklart så blir det ju inte jag som kommer att försöka få på stripsen, utan nån som är stadig på hand... Men stripes i guld, känns ju inte så aktuellt. Det har suttit silverstripes på denna bilen innan. Den har tillv.nr 2, och har florerat på lite shower och i lite tester och så. Men ägaren efter Alpina, ville ha bort dom... Angående Mercan så justerade jag den på vägen hem i Tyskland, på en firma som heter Digituning. Kostade "bara" 2900,- €uro, men det får man väl säga är ganska bra pris för 80 hk och 110 Nm (till 910), samt uppflyttad toppfars-spärr till 310km/t... Axaragge |
|
|
Ragge. Lite off-topic men är det din silverfärgade S600 som står på NP Bil i Jönköping eller? såg en liknande som din på bytbil.com Mvh, Johnny Alpina Club Schweden Länk se profil för bilder på pärlan. |
|
|
Fruktansvärt fet bil du köpt rodgii ! När kom du hem med den? Angående stripsen så låt dom vara borta , bilen ser cleanare ut utan dom. Iaf fall enligt mitt tycke |
|
|
Johnny: Jajjamen, det stämmer att NP annonserar ut bilen, men den står inte där, för jag åker i den. Men du vet hur det är, allt är till salu heh hee... Det ska på en AMG-stötfångare fram, som ligger klar i Tyskland. Men jag måste ju förbi och hämta den... En sån gör mkt på utseendet, tycker jag. Rickard: Jag antar att det är B5'an du menar (din Alpina-frälste heh hee), och den kom jag hem med för ett par veckor sedan. Har inte besiktat den än. Axaragge |
|
|
Ragge: aha där ser man. Den ser riktigt fin ut den med. :) |
|
| axaragge kan du itne slänga upp lite bilder på dina bilar :D | |
|
bmw_jerry: Jag vet dessvärre inte hur man gör för att infoga bilder här... Men gå in på npbilab.se så finns ju bilder på Mercan och B3s cabben. Och om du sen går in på alpinacs.se så finns där en bild på B5'an (skitig som fan) och dess toppfart på foto (330 km/t) där. Axaragge |
|
| kör du verkligen 330km/h med den .. oj vilken bil... skulle ta den mkt hellre än din merca men men smaken är som baken :D | |
|
bmw_jerry: Nä, det är inte jag som kör. Det är tysken, som jag köpte bilen av. Han var ett riktigt speed-freak, kan jag säga. Hans nästa bil, som redan är beställd, blir en Porsche från 9ff på 840hk, med en toppfart på 385km/t! Han uppskattade att han säkert haft 330 uppemot 100 gånger med B5'an. Men när han köpte bilen gjorde den bara 317 på GPS'en, så den har släppt fint i motorn sa han, och går bara bättre och bättre... Det är viktigt att låta bilarna "sjunga ut" ordentligt emellanåt, påpekande han prompt! På samma bild ser man ju GPS-mätningen också (ärliga 322) och tysken sa, att när däcken var nya (och alltså hade lite större diameter) så visade fortfarande hastighetsmätaren 330, medan GPS'en visade 324. Så det är förstås bilens egentliga rekord, hah haa! Sicken kille. (Men det är ju inte utan att man undrar lite grand, vad han kan tänkas vilja ha för Porschen om 2 år..?) Axaragge |
|
| På med stripsen på den brutale...:) Var ett riktigt as till att gå...tack för åkturen! | |
|
Ragge: bilder? :) Joelbiturbo: hur är det med din BT ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.