|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fått fel på min acc. Oavsett vilken temp man ställer den på så kommer det bara varmluft kring rutan och på fötterna. är det någon som varit med om detta fenomen. Kan det vara värmeventilerna som fastnat i öppet läge eller något sådant. Accén har god nivå med köldmedium och kompressorn funkar, så det är inte nått sånt fel. Svar mottages tacksamt!!!!! | |
|
Kan nästan sätta ett finger på att det är värmeventilerna. Rensa öronen och ha fläkten på lägsta nivå bara så att ACC är i gång. sedan höj och sänk temp och då ska det höras ett klick från ventilena om det inte gör det så är det de. Prova och slå med något hårt så kanske de släpper. |
|
| tror jag har samma symptom jag med, ska prova o försöka höra klicket | |
| för även om kompressor/köldmedel vore trasig/slut borde det väl komma kallluft när det är runt 0gradigt ute och man har 16 grader på displayen? | |
|
Nu har jag fått problem igen med acc´n. Denna gång kommer det bara varmt på golvet oavsett hur jag ställer reglaget, och det är mycket varm luft som kommer. Om man ställer reglaget manuellt, och ställer luftströmmen i mitten så kommer det lite svalare luft på golvet men skulle tippa på vanlig uteluft.. Nån som sett samma problem och vet vad som bör göras... |
|
|
Vil dele min erfaring: Jeg har akkurat kjøpt min fars bil og der har vi hatt problem med at klimaanlegget har pumpet ut kokvarm luft rett på bena og frontruta, uansett innstilling. Dette problemet har vi hatt siden bilen ble bygd opp igjen etter en frontkollisjon. BMW har ikke funnet noe feil, og heller ikke NAF-verkstedet som gjorde etterkontroll etter gjenoppbyggingen. Dette er nå 5 år siden og problemet har vært der hele tiden. Nå som jeg har måtte overhale toppen (varmkjørt) fant jeg samtidig en løs ledning på venstre siden i motorrommet. Det viste seg også at kontakten på varmeventilene ikke var tilkoblet. Nå har jeg ikke ennå fått montert motoren igjen, men tror jeg har funnet feilen. Jeg bare ville dele dette for si at det kan virke som om problemet ditt ligger i varmeventilene, ja. Sjekk evt. om ledning er skadet og at kontakter er intakte. |
|
|
Tackar som bockar... Jo det ska jag kolla för nu håller jag på att lyfta ur motorn och då blir det smidigt att kolla.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.