|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det stämmer att priset är exkl. montering, ingen aning om vad det skulle kunna tänkas kosta, beror väl helt på hur svårt det är dvs hur många timmar det tar. Mvh Mats |
|
|
Om du kollar upp det så är jag väldigt intresserad av att höra vad du kommer fram till - har funderat på att byta diff också om det inte blir allt för dyrt. Har du testat en shortshifter - litet sugen på B&M till 130i som skall vara lätt att montera och inte kostar mer än 2'. //Örjan C |
|
|
Har kollat med Quaife där priserna verkar ligga på ungefär hälften av Drexlers diffar. Det finns i dagsläget ingen diffbroms framtagen som passar 130i, men då samma enhet även passar E90/E92 330i/335i så är de intresserade av att ta fram en om de kan få ihop en första omgång av 10 köpare. Startade en tråd Länk för att kolla intresset för detta här, så om ngn är intresserad kan ni väl hojta till! //Örjan C |
|
| Dum fråga kanske..men hur hade bilen betett sig utan diffbromsen i detta specifika fall? | |
|
Hade varit svårt om än omöjligt att sladda sådär i de där kurvorna... Hade kanske spunnit med ett däck. |
|
| lånar tråden lite... Undrar om det finns diff till E46an att efter montera ? Nån som vet ? | |
|
Seriöst!!! Har ni testat att åka brett med en 130!?!?!? Alltså oavsett torrt eller våt så ter sig det inte vara några som helst problem och hålla den utställd!!! B ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Chrome: Åka brett med/utan LSD på 130i diskutteras här: Länk //Örjan C |
|
|
Oreo jag förstår fullkomligt! Men jag håller nog med Woms i sitt utalande!!! Med lite känsla och bilkännedom så finns det inga tvivel på och hålla 130:an brett. Intressant och höra andras erfarenheter!! Jag har själv haft en 130 nu i snart ett år och har lärt känna bilen hyfsat bra. Mkt roliga och hårresande stunder innan. B ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.