|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har nyligen köpt en 318-88. bilen kan vara lite svårstartad när den är kall. Den rycker även till ibland när man är ute och kör. Ryckningarna kommer helt oregelbundet och på olika varvtal. Jag har bytt tändkablar och stift, men ingen skillnad. Någon som har nån idé? Mvh David | |
| Det är ett vanligt fel på 318 det är det så kallade DME reläet det är fel på. | |
|
Okej! Jag är inte så hemma på bmw:s 4or. Var sitter det? enkelt att byta? Dyrt? Tack för ditt snabba svar! Mvh David |
|
|
Sökte lite på DME relät på forumet. Så det ska nog ordna sig. Hör av mig när jag har bytt Tack för hjälpen. David |
|
| Det är ett fabrikationsfel på dessa relän till 318i-88 mot torpedväggen har du en svart plast list ryck loss den under den har du tre relän, starta bilen knacka sen på relärena med en skruvmejsel då kommer bilen att gå dåligt då kommer du att upptäcka vilket relä det är.Reläet kostar ungefär 150kr. | |
Reven |
Jag tycker det låter som att det kan vara en lös kabel någonstans till någon givare. Kolla runt i motorrummet efter lösa kablar får bli mitt tips! |
| Kan vara en hel del som är dåligt, kanske en tändkabel som inte mår så bra med tanke på de ryckningar du känner av? | |
| FRIFART: David N har bytt tändkablar och stift, men ingen skillnad. | |
|
Tycker jag känner igen det där. Man bytt de mesta i tändväg men den är lika dan. 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
|
Tjena! Nu är problemet löst! Alla reläer var i sin ordning, men däremot hittade jag faktiskt en kabel som satt löst. Verkar vara en sorts kabel som sitter i tomgångsmotorn. Glömde skriva i första inlägget att tomgången var lite hög (ca 1100varv). Kopplade tillbaka kabeln och vips gick bilen som den ska! Ibland har man tur! Tack för hjälpen med alla tips grabbar. David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.