AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.054

Varningslampa, avgasvärden

bm
2
bmwuser
316 ti compact -03
Hej!

Mitt första inlägg här och jag hoppas att jag får några lite hjälp med mina funderingar.

Har en bmw 316 ti compact -03 som gått som en klocka. Men igår när jag skulle starta den så lät den "hackig". En gul/orange varningslampa lyste och enligt instruktionsboken så var det något med avgasvärdena, symbolen var en motor. Enligt instruktionsboken skulle man kontakta sin bmw-verkstad.

En mc som jag ägde lät lika "hackig" vid ett tillfälle och då visade det sig vara tändstiftet, den tände bara på tre cylindrar alltså. Kan det vara ett liknande problem? Eller har någon några andra tips? Om det är tändstiftet är det lätt att byta på bmw?

Jag är inget mekanikerfreak, så ni får ursäkta ifall mina frågor är lite väl amatörmässiga.
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Kan vara trasig lambdasond eller katalysator. Mitt tips att är att lämna in på verkstad så får dom kolla upp det.
bm
2
bmwuser
316 ti compact -03
Tack för svaret. Imorse när jag skulle starta bilen så drog startmotorn runt, men bilen startade inte. Det lär ju ha något att göra med det ursprungliga felet. Fler tips?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.