|
|
|
|---|---|
|
I min 525I -01 touring sitter en BMW business CD med den nya kontakten, cd´n är av fabrikatet Alpine och radiodelen Blaupunkt, jag har kopplat in hög/lågnivåomvandlare till mina högtalarutgångar, lågnivån är sedan ansluten till ett 4-kanaligt DLS RA40 Steg samt ett DLS CA1000 monosteg till min sub. Jag har 2 olika typer av hög/lågnivåomvandlare, till den ena omvandlaren (BackesLjuds Box4) kopplas bara de bägge plusen in sedan går en tråd till chassit, i den andre omvandlaren(Oehlback) kopplas både plus och minus in samt en tråd till chassit. Problemet är att jag får bara ljud ut från en högtalarutgång/en lågnivå, och detta oavsett vilken utgång jag tar, jag får ljud ut på alla men bar i en åt gången(alltid tyst i de andra tre). Så som jag kopplat i denna bil, exakt likadant hade jag i en tidigare likadan bil med samma stereotyp fast av 99 års modell. Har läst här på forumet om bryggkopplade steg kan det vara problemet eller är det något fel i själva stereon (transistorstegen), jag provade även att koppla förbi omvandlarna och stegen och direkt till högtalarna då kom det ljud överallt. Det hör till saken att jag också har IceLink Plus monterat med Densions adapter till Ipoden. Är det någon som är insatt i ämnet. Magnus | |
| Det låter som om radion reagerar på att belastningen blir för låg eller ngt på utgångarna med dina omvandlare men som sagt det skall funka. Sitter radiodelen fram ihop med cd:n? Vad har du för ljudsystem i bilen? dvs finns det ett original steg med eller utan dsp också? Annars kan du testa med att löda på rca kontakter direkt på högt utgångarna och köra direkt in i stegen med en isolator imellan.Du är säker på vilka som är plus och minus så du inte förväxlat dessa? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.