|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har en bmw 320i- 86 med fördelaren vid blocket på motorn. Har även en 325i-87 motor (fördelaren uppe vid toppen) med ABS & STYRSERVO. Vad måste göras för att jag ska kunna stoppa ner 325i motorn? Hur gör jag med ABS & STYRSERVON? kan jag ha det på 320i? Passar 325i drivlinan "bolt on" på 320i? Tacksam för snabba svar! Mvh Jonas | |
| Med drivlina menar jag = Motor, växellåda, kardan, hela bagvagnen samt även fjäderben fram. | |
|
Ja på alla frågor. Du måste ta motorkabelhärvan från 325:an. Det är helt olika insprutningssystem. ABS:en kan ju vara drygare, och kanske inte värt det. Jag hade skitit i det men flyttat över resten. |
|
|
Okey, men har du nått bra tips på hur f*n man ska veta vart allt på kabelhärvan ska sitta sen när man ska tillbaka med 325i motorn i 320i? Mvh Jonas |
|
|
Nja, inte riktigt. För det som delas i 325:an och skall ihop igen i 320in går det ju att köra med tejp och märkpenna och numrera upp och se så det matchar ihop igen. Mycket bilder är en bra hjälp mot dåligt minne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.