|
|
|
|---|---|
|
Hej En god vän behöver köpa en begagnad kombibil och givetvis är jag inte sen att föreslå en E39 Touring. Helst vill han ha en 528i och fastnade för denna bil: Länk Undrar nu över ett rimligt slutpris. Vad får man i regel betala för en fin, ärlig och välutrustad 528iT (som detta verkar vara) med 15-20'mil? Mvh | |
|
Tror att det går att pruta rejält på begärt pris. E39or innan facelift är inte mycket värda. Detta ex har mycket utrustning. Min gissning på ett realistiskt slutpris ligger på 70-75KSEK. Kommer det någon som är sugen på just den bilen kan det bli dyrare förståss. |
|
|
Den ser ju fin ut. Tipsa din vän om att lämna in bilen på en Aukt BMWverkstad för ett komplett-test. Det är en mycket bra grundprotokoll för prut och sin egen säkerhet om något skulle vara sönder. Jag gissar som simon i häradet 70, kanske t o m upp till 80kkr om det skulle visa sig vara en mycket välskött bil. Det går 5 vrak, 2 okej, 2 fina samt 1 superfin på var 10e E39 är min erfarenhet av lite koller runt i Sverige. Mvh Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ser ut som en 15000milare ska se ut, ger bra "magkänsla" ser bilen lika fräsch ut i verkligheten och är välskött/underhållen utan skavanker så är det inget fel att betala ett lite högre pris än normalbilen så är 80 ett hyfsat bra pris,max 85 går nog gränsen vad som känns vettigt om inte div slitdetaljer som bromsar, stötdämpare mm är bytt nyligen. Någotlunda hyfsade bruksbuskar går för runt 55-65. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för svaren! Jag tolkar det som att 70-80' är en helt okej affär om bilen är som den ska och inte allt för mycket byten av slitdelar står för dörren. Asken: Jag ska tipsa om detta, vet du vad det kan kosta? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.