AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
434

vilken sladd till innerbelysningen?

un
122
unka
M535i -85
BMWCS #06409
unka
Erfaren forummedlem

Från: danderyd
Registerad: 2006-05-18

E-post

innerbelysningsproblem
ett riktigt skitfel men ändå nog så irriterande, får inte belysningen att tändas när jag öppnar dörren..
har elhissar på min m535 så fram sitter det dörrkontakter med 2 "piggar", dock så är den vid förarplatsen ersatt med en vanlig med en pigg. Har förstått det så att:

pigg 1: går en lila/brun kabel till elhissarna som gör att man kan hissa upp dem när tändningen inte är på

pigg 2: går också en lila/brun kabel fast till innerblysningen som tänder denna när dörren öppnas

problemet är att på förarplatsen där fel dörrkontakt sitter kan jag bara hitta en sladd, och det är den till elhissarna. Har plockat ner halva instrumentpanelen och rivit upp framdelen av mattan men hittar inte sladden till innerbelysningen
tittade på andra sidan och där är det så att sladden till elhissarna går neråt mot golvet och sladden till innerbelysningen går upp i instrumentbrädan.
mätte också på båda sladdarna och båda har 12v, på förarsidan finns som sagt bara en sladd, den till hissarna och den håller också 12v. Jag har en sladdstump som tittar fram men den har ingen spänning.

Är det någon här som vet var innerbelysningssladden ska komma fram till kontakten på förarsidan? har letat ett jäkla tag nu men hittar den inte.
/
Erik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.