|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har precis köpt ett par begagnade alufälgar med tillhörande däck, dock i olika dimentioner. 2 st 225/40r18 och 2 st 225/45r18 det är fina däck med minnst 6mm kvar av mönstret å märket är Pirelli. Det jag undrar är om jag kan ha detta på min bil 528ia 96:a? Jag skulle isf ha 45 bak och 40 fram. Hur snyggt/fullt tror ni att det blir på en i övrigt original bil med större däck bak än fram. Kommer det evt bli fel på hastighetsmätaren eller något annat som har med kraftöverföringen å göra om jag kör såhär. Tacksam för tips å råd! Tack på förhand! Beemer-Tompa | |
|
Dom ska ju vara olika men inte på det viset ,iallfall inte enligt mig Bredare däck back än fram på en bmw , men a ja ve inte |
|
|
Ska inte vara några problem med den kombinationen. Sen är ju det inte bredden som skilde sig utan profilen. så då kan det nog gå bra med 225/45 bak. Oggyone: klart det är finare med bredare bakdäck men om han har 4 st 225 breda så kan han ju använde dem först. =) V8 muller. |
|
|
risken finns att abs:en får spel eftersom det skiljer i rullomkrets på hjulen. undrar om systemen tolererar så pass stor differens som det blir i detta fallet. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Jo klart han ska använda det. Det roliga är ju att när du lämnar in bilen på service hos BMW så kommer dom påpeka att det inte är rätt :-p |
|
|
Tjena! Tack för svaren. Har nu bestämmt mig för att kassera dessa däck då de tyvärr är lite för smala för fälgen som är 8,5". Några kronor kan man säkert få för dem begagnat med tanke på nypriset. Hade tänkt köpa 235/40r18 har haft det på bilen tidigare, på ett par andra 18" blir inte riktigt lika nära original rullomkrets som 225/45r18 men det blir säkert snyggare på fälgen. Har ni några rekomendationer vad gäller däck? Funderar själv på följande: Hankook, Falken, Kumho. Då man kan få dessa däck i önskad dimention utan å bli för fattig. Beemer-Tompa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.