|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Om man skulle ha en tanke att köpa en 330IA E46, vilken årsmodell var den bästa? Som den ser ut från rostsynpunkt på E39 verkar det inte spela ngn roll om det är en 1996 eller en 2003:a. Gäller samma med E46? Mvh ! |
|
Som regel så är alltid den sista årsmodellen den bästa. Alla fel är då åtgärdade. |
|
|
E46 fick en hel del uppdateringar löpande - dels utrustningsmässigt, där t ex DSC blev standard från nån gång aug-sep -01. 330 introducerades samtidigt, har jag för mig, så den har nog aldrig sålts utan DSC och de övriga uppdateringarna som kom då. Nån gång under våren -03 kom en ganska viktig uppgradering, nämligen främre länkarmar/spindelleder av ett utförande som tål svenskt vägsalt lite bättre. Alltför många E46:or byggda innan dess har råkat ut för rejält (trafikfarligt) glappande spindelleder - något som BMW ofta fixat på Goodwill. E46 har tyvärr haft lite rostproblem, bl a med motorhuvar som rostat i kantfalsarna. Även bakluckor har fått bytas pga rost.... Senare bilar är bättre på den punkten. |
|
| Ja, ju senare desto bättre. | |
|
Det verkar vara klokt att hålla sig borta ifrån modeller innan 2001... Fick höra nyss att felet åtgärdades just då, men bara bilar där baken har spruckit upp har fått ersatt plåt.. Se videon heh... Länk // MVH Jocke |
|
|
Oj! Det där är inget som bör användas i BMWs reklam video... BMW convertible...watch the stars in style! |
|
|
Det finns gott om 330 med ASC+t. 330 finns även som årsmodell 00. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Vad är det exakt som vi ser på videon, är det bakvagnens infästning i chassit som brukar spricka? Hur kontrollerar man så att dessa är friska? ___ 750-bloggen: Länk |
|
|
Grundtipset brukar som sagts vara att köpa den sista årsmodellen då olika konstruktionsmissar efterhand har åtgärdats varför det är den bästa årsmodellen. Mvh Mikael |
|
|
Mugge,mer info hehe: Länk Fanns tydligen ett par trådar om detta // MVH Jocke |
|
|
Tack för länken mixim! ___ 750-bloggen: Länk |
|
| Att köpa en 04:a E46 nu måste ju vara en rätt dålig affär? | |
|
baloo: Det beror väl på vilket pris du kan få den för?? Prisraset är i full gång på E46 modellerna i dag, och hade jag varit på jakt efter en E46a så skulle jag letat efter en riktigt prisvärd 04a! BMW convertible...watch the stars in style! |
|
| För mest "bang for the buck" skulle jag satsa på en sen 01:a eller en 02:a som har fått länkarmarna bytta och gått < 7500 mil. Under senare delen av 2001 kom en chassiupdatering där också styrningen blev snabbare (2.8 varv mot 3.2 varv) och fick lite mer känsla. Ifall du gillar faceliften bättre än det gamla utseendet är en 02:a eller nyare såklart att föredra. | |
|
perret: en faceliftad 02a låter unikt...var kan man finna en sådan tro? BMW convertible...watch the stars in style! |
|
|
Förstår att du syftade på kombi/sedan nu, sorry... BMW convertible...watch the stars in style! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.