|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har väldigt rostiga fönsterlister på min E36'a... Den skall in på lack inom snar framtid och undrar hur dessa lister är behandlade... Är det eloxerad metall för att få till den matta finishen, eller är det helt enkelt matt färg?... Finns dessa att köpa löst hos BMW? Går det ens att demontera dessa eller sitter de fast i resten av karossen? // MVH Jocke | |
|
För att förtydliga lite så syftar jag på dessa som kommer brukade komma i kromade på BMW, men som fanns i Shadowline... Mina är då som alla andra e36 coupé "shadowline"... Hittar inte det i RealOEM, därav oron att det sitter permanent. // MVH Jocke |
|
| ,,,dem ska gå att byta. Jag ska själv byta listerna på min bil inom en snar framtid. Det kostar ca 1700-1800kr att byta listerna runt rutorna. Iaf när jag var in på bmw och frågade om detta för några månader sedan. Vet dock inte om dem cromade kostar mer, det var iaf dem svarta jag frågade efter. | |
|
Tackar för svar!,Och jättedyrt vart det inte! Får väl tralla ner till BMW och beställa hehe. Mina hade ju somsagt rostat, och med alla skarvar o skit hade det varit jäckligt jobbigt att slipa o lacka. Kromade har jag aldrig sett till E36 så pris finns nog inte. // MVH Jocke |
|
| ,,och sök på "lister" på "Gör-det-själv" menyn på sidan här, så får du se hur du lättast byter dem. Lycka till. | |
|
Jajamen har sett dem där, men det är ju inte bara lister på nederkanten jag är ute efter, jag syftar på hela skiten som går runt om... De visar de intei guiden direkt =) // MVH Jocke |
|
|
,,,kommentera gärna hur du gjorde om du hinner byta alla innan mig! Så slipper kanske jag göra några missar ;O) Mina lister är som många andra,,sönderslagna av tidigare ägare med is-skrapan i högsta hugg! Samt att solen gått hårt på dem. |
|
|
Inga problem! Gör desamma du ifall du skulle hinna ;) Sätt upp en prenumeration på tråden så slänger jag upp en rapport när jag fixat dem! // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.