|
|
|
|---|---|
jim81 |
såg ett inlägg om vitrök och blev lite skraj! har en 750ial -89 med ca 26000 mil på mätaren! hade ett inlägg igår om att min bil varnade för kylvätskenivån fast den är bra och likadant med oljenivån, då fick jag svar om att det kan vara glapp i kontakter/givare! min bil vitryker ganska rejält också men det lugnar ner sig när motorn är varm, jag vet också att en av kattarna är kass så dom ska bytas, kan det ha med detta att göra? som sagt flera felmeddelanden men inga konstiga vätskenivåer! min tempgivare är lite underlig också, den visar bara tempen ibland samt att den ökar i takt med varvtalet ibland men aldrig över normaltemp..... jordfel? kass generator? om topparna har gått är det då lönt att renovera dom eller ska man satsa på en annan motor? hittade ett par stycken under 10 000 lappen! bilen är tänkt att renoveras men inte till kostnad av en ny bil... :/ mvh, jim |
jim81 |
just det ja..... ladd lampan visar inget! |
Paap Reeder |
Jag lät proffsrenovera mina toppar för 2500:-/st. Då sattes bl a nya "foder" i avgasstyrningarna i s t f ÖD avgasventiler à 1200:-/st tror jag dom skulle kostat. MVH /// Paap R |
| Gick det inte att bara byta styrningarna?+ | |
jim81 |
paap: det var ju inte farligt, var gjorde du det? egon: jag har inte börjat med det ännu, det var bara en fundering! mvh, jim |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.