|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att sälja M5an. Den har gått 15200mil, import 2002, två tidigare brukare, fint skick i lacken men omlackad huv och framskärmar. invändigt är den i kanonskick. Har servicebok och kollade även upp historiken innan köp och tyckte att allt verkade stämma. Den är carbonsvart med svart skinn. Bilen är utrustad med: Hamann HM2 19" (har tyvärr kanstött två lite grann, inga djupa jack bara lite färg) Supersprint X-Pipe Eisenmann 4*83mm avgassystem 06SW Utökad läderinredning 0609 Navigationssystem med TV 0670 Radio BMW Professional RDS med bandare 0672 Cd växlare 6 fack 0401 Taklucka 0465 Skisack 0508 PDC 0629 GSM telefon med handsfree 0676 HiFi högtalarsystem 0774 Individual ädelträinlägg 0441 Rökarpaket Luftmängdsmätare bytte jag i höstas och den har precis fått nya magnetventiler till den ena vanosen så den går som en dröm. Är det orimligt att få 160k för den, eller vad tror ni experter ;)??? Bilder kan ses på Länk | |
Lasse Karlsson |
Tjena mad_metzger! Ser ju riktigt fin ut! och i utrustningsväg finns ju det folk vill ha! Bytta LMM är ju positivt på M5:orna(E39) + bytta magnetventiler till Vanos är ju också bra! Kort sagt: är den i det skicket du skriver o går lika bra, borde du absolut få 160.000 o kanske tom lite mer tycker jag!! Men det är ju det där med M5(E39) årsmodell 99 o 00! en del har ju haft lite problem med de årsmodellerna + att M5(E39) som modell fått en del skit tex på detta Forum!, för att det är för mycket problem med dem osv, o även det har väl gällt årsmodell 99 o 00 i synnerhet, så många tänker sig nog för både en o två ggr extra innan de slår till!! Sen kostar de ju en del att hålla i gott trim, service osv, och så tillkommer ju försäkring, skatt, soppa! så det kan ju dra iväg lite! om man säger så! Du kommer säkert få en del samtal från folk som vill pruta en del!, men sälj inte till "vrakpris"! stå på dig!! 160.000 ska du absolut få! om kärran är i det skick du anger!! I övrigt kan jag bara säga att BMW M5(E39) är en underbar bil! o även hållbar om man bara sköter dem!! Är supernöjd med min!! inga problem alls efter snart 2 år!! Lycka till med försäljningen! hoppas du får det du vill ha för den!! HA DET!!!! |
| Bra svar (för mig ;)), kanske skulle slänga ut den för runt 172k med lite prutmån? Håller helt med om att det är väldigt roliga bilar, som helt är värda det där extra i service och underhåll men tyvärr behöver jag nåt mer praktiskt... | |
kilroy |
160k som avslut låter som ett rimligt pris för en -99 med 15.000 mil på mätaren förutsatt att miltalet stämmer. Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.