|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar om någon vet hur eller om det ens går att koppla in en dvd i en 523i Touring? Sen undrar jag även hur man kopplar bort så bilden inte försvinner när man kör över 5 km/h? MVH André | |
| Använd sökfunktionen på forumet samt titta i "Mektips" under "Gör-det-själv". | |
| Har redan sökt utan några resultat, de var därför jag skrev en tråd om det, men jag ska kolla där! | |
|
Köpte en pryl på ebay som man pluggade in mellan tv-mottagaren och kablaget. 5 minuter om man tar det lugnt. Fungerar klockrent. |
|
| Vad var de för pryl och vad menar du med 5 minuter om man tar de lugnt? Finns en sån grej att köpa i en affär eller är det bara att beställa? | |
|
Stämmer, det tar verkligen bara 5 minuter, fullständigt plugnplay. Som bonus får du en overlayfunktion där du kan köra bild till vilken stereo ljudkälla somhelst. DVS du kan ha en ipod eller liknande ansluten samt visa bild till den ljudsignalen istället för att köra in ljudet via TV-modulen, vilket enbart skulle bli mono ljud. Länk Alternativt denna kompletta lösning med DVD spelare: Länk |
|
| Beolink= Har du grejorna i din första länk? Jag fattar inte hur du skall kunna lägga till extern bild med stereo ljud med endast 1st(gul) bild kontakt och 1st(röd) ljud kontakt. | |
|
Hej andre! Som Beolink också skriver. Plug and Play.1. Koppla loss kablaget till Tv-mottagaren 2. Koppla på prylen och 3. Koppla in prylen mellan tv-mottagaren och tv-mottagarens kablage. Passar perfekt. Brukar finnas en hel del på e-bay. |
|
|
Hej Hewi, Jo jag har köpt och använder grejerna i länken. Jag har kopplat ljudet från iPoden till cdväxlaringången. Den gula och röda kontakten är video in och video ut. Föreslagsvis ansluter man en icelink om man vill ha styrning av ipoden och låtnamn i displayen etc. /Andy |
|
| Jaha okey då förstår jag , har läst att man kan göra samma sak fast med kassette ingången så man slipper kasta ut växlaren , då genom att plugga in sig på radio modulens ingång för kassette och sedan köra med ett ändlöst band i kassette spelaren så man slår om till Tape för att få rätt ljud och slår om till overlay funktionen för att få rätt bild till ljudet tex från en dvd spelare , är det enkelt/snabbt att aktivera overlay funktionen? Måste man göra det efter varje start dvs går den ur när man stänger av bilen? | |
|
Overlayfunktionen aktiveras med ett långt tryck på klocksymbolen. Så det spelar egentligen ingen roll att den inte är aktiverad automatiskt vid start av bilen. Givetvis kan man använda kasettingången också. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.