|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Såg i VLT imorse att en bil nästan hade blivit avklippt utanför Tillberga igår kväll. Det såg ut som en Nissan Skyline som hade gått in i ett träd på högra sidan, och i texten stod det från förarsidan, och bilen är högerstyrd. Någon som vet om det var en sådan? Anledningen att jag frågar är att det var en Skyline inne på SBP för regbes samtidigt som mig igår eftermiddag, en helt nyintagen bil som såg väldigt fräsch ut. Hoppas bara att killen klarar sig, det var ingen rolig krock att döma av bilderna. Mvh Johan |
|
Länk Länk Där har du svaren. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Fanns en tråd på Zatzy, han skulle tydligen regbes bilen samma dag. Så det är nog stor risk att det är samma kille. | |
tackar, aftonbladet-artikeln hade jag inte sett. verkar som att killen klarar sig i alla fall, vilket inte kändes helt säkert efter att ha sett bilden i VLT. hoppas bara det inte var samma bil som jag såg, i så fall lär den inte ha hunnit bli försäkrad och borde inte ens ha varit påställd och körklar. mvh Johan |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dessutom sommardäck (enligt pressen) när det är lag på vinterdäck när halka råder - grader vilket också gör att vissa försäkringsbolag inte betalar ut någon ersättning.Om nu den hann bli försäkrad Lika tråkig varje gång när sånt här händer, tyvärr få man i de flesta fall skylla sig själv, dyra och onda lärpengar men kanske livslånga men, är nog inte alls vad man tänkts sig. ///MVH Hasso Länk |
| Ett mirakel att han klarade sig. Bilen bör väl ha varit högerstyrd? | |
tyvärr har du rätt hasso, bara att komma på tanken att en 18-åring (får?) ta ut en nyreggad bil med stor motor och sommardäck i frosthalka känns underligt. som du säger, dyra läropengar, både kroppsligt och ekonomiskt. mvh Johan |
| Skyline finns bara som högerstyrda, vad ja vet.. | |
|
fy fan vilken smäll. tur att det iaf. verkar gå bra för killen. tänk efter före! 02Turbo ----> Dom tillverkas bara som högerstyrda, men det finns folk som bygger om dom, denna va troligtvis inte ombygd dock. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Hmmm.... Tror ni att han körde med lagligt hastighet? +100 då? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har parkerat bredvid en sådan däringa silverig vingbeprydd, kromhjulad riskokare på jobbet under längre tid och inte reagerade jag på att den skulle vara högerstyrd. Skyline stog det på den iallafall. underar vad det för nått i typ 5 minuter. Tacka vet jag en riktig Skyliner!! ///MVH Hasso Länk |
|
På en japanare från tidigt 90-tal så behövs faktiskt inte speciellt mycket för att bilen ska se ut sådär. Det är en svag punkt hos alla bilar, och med tanke på halkan och sommardäck så tror jag inte nödvändigtvis att det behöver ha gått speciellt fort. |
|
|
Vilken otur, säg vad ni vill om halkan och sommardäcken. Tänk er, bilen börjar snurra, flyger av vägen, kraschar mot ett träd med högerdörren, högerstyrd bil samma dag som reg bes!!! Jag hade lämnat sjukan via fönstret... |
|
|
Tråkigt att se såntm, verkligen :( Får vi se lite bilder snart på dine fina bilar Johan? Saknar din sida med fina bilder och bra beskrivning ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Konstigt att han överlevde om den är högerstyrd... tur i oturen... Sedan undrar men ju om Collins uttalande " Det hade aldrig hänt med en ny Volvo" är riktigt relevant. |
|
|
Collin yrar som vanligt i nattmössan. Har inte trott ett ord av det karln skriver sen han påstod att han 'testat' en BMW med V6:a. /// Gunnar E. |
|
|
Trist att läropengen ska bli så farlig. Själv förlorade jag bara en smärre förmögenhet på en jänkare som jag aldrig fick ordning på. sedan tog det nästan 15 år innan jag köpte bil igen. En olycka som bonus och jag hade kanske aldrig köpt bil igen. Vill inte såga den gode Collin helt jäms med fotknölarna. Han är den ende offentlige person jag läst som förespråkar höjd hastighet på motorvägarna. Dvs han vågar till skillnad från majoriteten av mediepersonerna ha en avvikande icke-PC-åsikt. Men vi gör alla fel ibland. Tänk på att till och med ägare på blocket säljer BMW med häftiga V6-motorer. Fast visst har han skrivit en hel del larv. Mvh Mikael |
|
Paap Reeder |
... hm! Var det inte 90-talsvolvosar som gick av på mitten? P g a olyckligt placerade punktsvetsar i bottenplattan hade det blivit två "volvo-skyline" i detta fallet dy det bakom framstolarna gick väl åt annat håll på de bilder som visades på vovlo-chrascher. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... glöm det sista ordets stavning ... katten gick över tangentbordet? MVH /// Paap R |
| Den stvar ju riktigt bra ändå, för att vara katt.:-) | |
| jag känner killen som var med om krocken de var hallt som f*n å han hade sommar däck på å fick fellsladd med den å snura in iträddet å han skulle regbes den men de är bara bra med han idag han hade tur å ratten satt på höger sida | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.