|
|
|
|---|---|
|
Har aldrig ägt en Bmw innan men har varit ute och prov åkt med en polare i sin M3:a med (dubbla Vanos) vad det nu betyder. Varför ska man köpa en M3:a??? Ge mig för och nackdelar med bilen!!!! Tycker bilen är skitsnygg men finns det några bristande punkter på bilen som man bör veta innan man väljer att inhandla en. Ska man köpa en BMW???? | |
|
Beställ t.ex. Teknikens Värld 26/2001, Bilsport 26/95 samt 8/99 mfl. Där hittar du vad du söker. Sen tror jag att en provkörning besvarar en del frågor. Gammalt talesätt: En BMW M3 kan ha ett stort fel, och det felet kan tyvärr vara desto allvarligare: bilens förra ägare. |
|
|
Jag funderar oxå på att byta upp mig "lite" till en M3. Ett tips till att börja med måste vara att fundera över vad försäkringen går loss på, för mig skulle det bli runt en 30000 per år, visserligen ställer man lämpligen av bilen på vinterhalvåret men det blir en slant ändå. I övrigt har jag inte kommit så långt i mina funderingar förutom att jag noterat att det hände grejer med modellen mellan 95 och 96 vad det gäller motoreffekt. Ingen som vill byta bort sin tyska precision mot lite italienskt temperament? (Ducati 916, 0-100 på under 3 s och du behöver inte ens växla... ;) |
|
| Vad jag har förstått av de m3 som åker runt här i stan så är dom väldigt slittåliga. Dom går långt utan problem om man sköter dem. | |
325Ci |
En sak man borde veta e nog att den kostar en del pengar när de e dax för service o slitdelar o så.. o sen att köpa från M3 mellan 93-95 har en 3.0 liters motor på 286hk o från 96 sitter där en 3.2 liters på 321hk. M3 från 96- är även 6-växlad. Prisskillnaden mellan 96an o de innan 96 är oxå en del. 200000:- mot 150000:- kanske. Kolla runder mcket o provkör så vet du nog själv vad som känns mest rätt.. lycka till! |
|
Det låter som en bra ide!!! Vad e Dubbla Vanos?? Ska man köpa en BMW???? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.