|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Om någon, liksom mig, fortfarande undrar över utbudet i Göteborg så verkar det vara ganska hopplöst. Ett av de två vettiga alternative som verkar finnas är ett par (alltför) dyra sämskskinnhandskar på Twins, 650 spänn. Har inte sett dem själv men de borde vara trevliga, sämskskinn är ju sämskskinn (putsa bilen med dem, någon?! Nä!). De är tunna och ofodrade, som sig bör. Det andra alternativet som jag ser det är, som nämnt ovan, ridhandskar. Har kollat på Haglund Ridsport och de skall få in dels såna här (samma som i inlägget ovan): Länk , dels ett par likadana men utan texten "Mountain Horse". Såna får det bli! :: Leo |
|
|
Jag köpte schyssta i Malmö, tror affären hette Hedengrens eller något liknande, hade väskor och handskar och låg i köpcentret Triangeln. Kostade 299:- om jag inte minns fel, fanns i svart och brunt för herrar och dessutom i rött för damer (utöver svart och brunt). Inköpet gjordes under långfredagen, så det torde fortfarande finnas kvar. I stockholm kan man köpa fina på Palmgrens läder (Sibyllegatan). /Fredrik |
|
| Hehe inte ridhandskar... | |
|
Då var ett par extra prima "driver gloves" inhandlade. Skön känsla! Ströms på Kungsgatan i Gbg. Ca 350 kr. Det var inte helt enkelt att hitta ett par. Män med stil kör med handskar! :) |
|
|
Har billiga montörshandskar från biltema/jula, svart "mocka" och rätt så luftiga, hål i sidorna på fingrarna och något håligt tyg på ovansidan. Inget fel med greppet med dom, men sen sitter jag inte och "stryper" ratten under färd, jag är inte svag i händerna så 3 fingrar i ratten har jag kostar runt 79-99kr. Men med volvon så är det MC handskar med kolfiber över knogarna, kostar bara 3.000kr, fick dom av grannen som sålde sin MC men glömde ge handskarna med den så jag fick dom... men har ingen MC så det blir misshandel av Volvon med dom istället. Volvo 740 har ju en massa skräp plast i inredningen som skaver och ger oljud från sig, det börjar minska för varje vinter.. saknar dock backspegeln. |
|
|
Köpte mina via Amotek, riktigt nöjd. Annars finns fina handskar att köpa via ebay. __ Min bil: Länk |
|
| Har också ett par, som jag haft i nästan 20 år. Ligger alltid i handskfacket. Åker alltid på när det är sektionskörning med West-sektionen. | |
|
Jag har precis fått ett par nya, också från Ströms i Gbg faktiskt BMW CS #5139 |
|
|
Blev lite sugen faktiskt, var nära att köpa för några år sedan. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Varför inte vita handskar och vibrator när ni ändå är igång? ;-) BMW CS #1812 |
|
|
Nja ,handskar känns väl lite omanligt om man nu inte kör racing! Äger alltid 1 BMW |
|
|
Det är inte för att främja manligheten som man har dem. Du borde prova, kör aldrig/ytterst sällan utan handskar. __ Min bil: Länk |
|
|
Jag har provat, och det känns som man tappar kontakten med körningen. Mycket av bilkörningen kommer via ratten, trär du på gummi så försvinner känslan (skratt) ni förstår säkert vad jag menar. Äger alltid 1 BMW |
|
|
Jag är med dig Skorpionen ;-) BMW CS #1812 |
|
|
Finns ju alltid rattmuff annars om man inte gillar direkt kontakt ;-) Vad blir nästa trend gubb rutig bilhjälm kanske hehe |
|
| Philip. Du behöver vel inget gummi, när du kör med vita handskar och vibrator:-) | |
|
Säg inte det ;-) BMW CS #1812 |
|
|
Så då var det inköpt ett par handskar! mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Jag var på date igår minsann :) Körde hem henne och då sa hon: -Att du kör BMW är sexigt, men att du har bilhandskar är hur sexigt som helst! Sen fick jag xxxxa! Till er som tycker det är lite töntigt och omanligt med "driver gloves"... -Sug på den karamellen ett tag! ;) Gott nytt år till er alla! |
|
|
Vad var det för fel på henne då MikaelE60??? (skratt) men grattis till dig att du fick till det. Gott Nytt 2010 Äger alltid 1 BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.