|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Håller helt med, var själv vilsen innan tråden kom. Äger nu att par handskar som med bilen väntar till våren. Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
raksträckan, bra förslag! Forry, hål för knogarna liksom perforerat tunt ofodrat läder är ett måste, annars är det inte ju inte bilförarhandskar! /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
*larsssss* aj fasen..det var illa.. Om jag klipper cirklar av hudfärgat plåster o klistrar fast:-) Kan jag få dispens då?? :-DD Ha de Forry |
|
|
Dags att väcka denna tråd igen tänkte jag, för jag undrar om någon har bra tips om var man kan köpa svarta bilförarhandskar i Göteborg? Var ute idag, gick bet på HM (som dock hade i brunt+vitt skinn - nej tack), Wedins, Wasséns, Ströms och NK Accessoarer. Endast Wasséns hade ett par men skinnkvaliteten var som det sämsta konstskinn. Så hjälp! Det tycks vara svårare än jag trodde. Vill ju inte beställa över nätet heller, man vill ju se på dem noga och prova storleken. Det kanske inte är en dålig idé att gå till någon som har jakt- och ridkläder? Det är inte nödvändigt med just bilförarhandskdesignen (haha, nytt ord), bara de är tunna och ofodrade. Tacksam för tips! :: Leo |
|
|
Citerar mig själv från tidigare inlägg Nordströms Handskar Kungsg. 52, 411 15 GÖTEBORG Tel: 031-13 48 10 BMW CS #5139 |
|
|
Tack, gick förbi men utan att vare sig tänka på det eller se stället. Ska kolla nästa vecka! :: Leo |
|
|
Jag har ett par feta hockey handskar på mig när jag kör BMW e lag |
|
|
Haha, det tror jag inte på! :: Leo |
|
kicken |
själv föredrar man utan handskar ..man vill ju känna bimmern och alla distinkta lägen på alla funktioner i ratten . o.s.v :-) men samtidigt fräckt med schyssta hanskar om man rattar en riktig nostalgikärra :-) |
|
Jag sitter faktiskt precis och tänker på bilförarhandskar när jag får syn på den här tråden. Det har bland vänner och bekanta blivit ett mindre intresse att få vara med och finåka (student och liknande), och jag funderar på att införskaffa mig lite lämplig klädsel när man ska köra omkring på lyckligt folk. Förarmössa är på intåg och handskar är något jag funderat på med. Nu till mina frågor: - Är det månne snyggast att ha vita förarhandskar om man ska se ut lite som en "limo-driver"? - Är det nån som kan tipsa om bra ställe att handla lämpliga vantar på i Skåne (västra sidan)? |
|
|
traum, jag kan bara tipsa om H&M som i Göteborg hade ett par som var vita på ovansidan, men bruna på insidan... gissar att det blir svårt att hitta, men man kan ju ha tur! Vet inte vad som är mest klassiskt, svart funkar nog annars mycket bra. Det tänker jag själv välja, men mest för att matcha skor och bälte. :: Leo |
|
|
traum, om du inte är just "limo-driver" eller japansk taxichaufför tycker jag inte att vita handskar passar. dessutom ska ju vita handskar i sådana fall vara heltäckande och inte av bilförarmodell med hål för knogarna. vilken sorts mössa menar du när du skriver förarmössa? /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
| larsssss: Känslan av situationen ska vara just "Limo" är tanken. Sen så är ju bilen också en Limousine, kanske inte i ordets svenska betydelse, men väl dess tyska =) Mössa i fråga handlar om klassisk uniformsmössa med blank skärm. | |
|
Hanskar får det bli! Någon som vet var de finns i Sthlm? NK? För övrigt borde man kanske även ha bilförarskor?? Ni vet såna där sulan fortsätter en bit upp på hälen... Riktigt tunna saker som naturligtvis matchar handskarna, bältet och passagerarens handväska...... /Touchdown |
|
|
Vill man köpa bra handskar så bör man glida förbi handskaffären på Norrmalmstorg. Själv kör jag med ett par tighta svarta vildsvinshandskar med tunt siden foder, som passar alldeles utmärkt för bilkörning. Vildsvin rekommenderas helt klart ifall man vill ha bra och hållbara handskar. ps. Dessa går även att få utan foder om så önskas och vill man ha ett tunnare läder så har de även rådjur och vanlig nappa. |
|
|
Bra idé med skorna, Touchdown! J.P. Tod's är riktiga klassiker, med endast noppor till sula i sommarvarianten. Dock med italienskt pris och "hållbarhet" ;) Liten bild: Länk J.L., alltså Nordströms handskar - jag kanske är blind men det verkar vara någon ombyggnation där, gick förbi idag. Är verkligen besviken på utbudet i Göteborg, skall det inte finnas en enda vettig handsmakare. Nu skall jag nog köpa ridhandskar (!) i stället, det finns en ridsportsbutik i Vasastan. En sån här typ, fast utan präglad text: Länk :: Leo |
|
| För den som inte orkar, vill eller vadsomhelst köpa 'riktiga' bilhandskar så kan ett par montör- eller montagehandskar rekommenderas. Tunnt skinn med väldigt bra 'fingertoppskänsla'. Finns för en billig peng hos närmsta byggvaruhandlare. Kommer även i en mängd varianter och färger. | |
| köpte ett par sjyssta handskar på arvid svensson, engetl. arbetshandskar men dom var tunna i typ "stretch" med läder på undersidan. gav en mycket bra känsla med ett otroligt grepp runt ratten ! | |
| Touchdown: Jupp på NK, har dem som är sjukt fina i skinnet, mycket schtekiga och passar även utanför bilen. Kolla Herrekiperingen på bottenplan, tror det var där jag köpte dem. | |
|
Känns som ett måste i Fiat Coupén om den kommer ut på vägarna i sommar. Liten Bangledesignad coupé med svartaste skinn och temprament kräver nog handskar, både rent stilmässig och för att tyglas :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.